Teamleader - Reklamations & Fraudgruppen
Logica / Företagsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla företagsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Logica i Stockholm,
Upplands Väsby,
Örebro,
Nacka,
Karlstad eller i
hela Sverige Logica Bank & Card Services är en enhet inom Business Process Outsourcing (BPO). Vi tillhandahåller BPO lösningar för bank- och kortrelaterade tjänster. På banksidan sköter vi dels reskontra- och betalningstjänster, dels rena frontoffice och backofficetjänster. Inom kortutgivning har vi lösningar för både internationella kort (Visa och MasterCard) samt nationella profilerade kort. Vi kan erbjuda hela spektrat från ansökanhantering, kortprägling, fakturering, reklamationer, bedrägeribevakning, ekonomisk avstämning till inkassohantering. Vår hemmamarknad är den nordiska och baltiska regionen. Genom vår djupa kunskap och förståelse för våra kunders specifika behov kan vi hjälpa våra kunder i hela regionen. Logica Bank & Card Services är idag leverantör till ett flertal banker och finansbolag, och vi arbetar uteslutande med kundunika lösningar, men där de centrala funktionerna alltid är de samma. På så sätt kan vi åstadkomma kundspecifika men samtidigt kostnadseffektiva lösningar.
Om rollen samt arbetsuppgifter
Gruppen består idag av 7 personer som arbetar med Visa & MasterCard reklamation & Fraud management. Som teamleader kommer du att leda och fördela arbetet inom gruppen. Du förväntas planera och bemanna samt bevaka att aktuella tjänster är compliant med Visa & MasterCards regelverk. Vidare kommer du delta i test samt självständigt driva och påverka förändringar i system eller manuella rutiner. Du deltar också i projekt av olika slag och är behjälplig vid reklamations & Fraud gruppen. Gruppen sitter i ljusa lokaler vid vattnet i NackaStrand.
• Bakgrund & Erfarenheter
• Mycket goda kunskaper i MasterCards och Visas regelverk specifikt kring Chargeback
• Erfarenhet av bank- och betalningsverksamhet
• Hantering av Fraud Management
• God förståelse av Svenska och internationella kortmarknaden
• Visa/MC transaktionsflöde
• Auktorisation
• Goda kunskaper i engelska
Meriterande är erfarenhet som teamleader samt dokumenterade utbildningar och kurser inom Visa & MasterCard.
Personliga egenskaper & drivkrafter
Vi söker dig som har bred erfarenhet av Visa och MasterCard reklamationer & Fraud Management . Du kanske inte tidigare har arbetat som teamleader men känner att det vore ett kliv framåt i karriären och i din personliga utveckling. Du är trygg i din kompetens om den Svenska och internationella kortmarknaden, du är målinriktad och har fallenhet för att leda och coacha. Du är strukturerad och intresserad av förändringsarbete. Du drivs av att ligga långt fram om det senaste inom kortbranschen samt leverera med högsta kvalité.
Din ansökan
Urval och intervjuer sker löpande så du är välkommen med din ansökan snarast. Sök tjänsten genom att gå in på vår hemsida, klicka på uppdrag och sök via annonsen. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. För mer information är du välkommen att kontakta Sofia Sandström, 08-410 252 87 eller Anders Dareholt 08-410 252 86 på Ogunsen Search & Selection (www.ogunsen.se).
Publiceringsdatum2012-04-12Arbetstider och omfattningTillsvidare
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-05-12
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFöretagLogica
AdressLogica
Humlegårdsgatan 20, 5 tr
10391 Stockholm
Jobbnummer 1212194
Observera att sista ansökningsdag har passerat.