Teamlead Servicedesk till växande globalt bolag i Uppsala
SJR in Sweden AB / Chefsjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SJR in Sweden AB i Uppsala,
Sigtuna,
Täby,
Sundbyberg,
Solna eller i
hela Sverige Teamlead Servicedesk till växande globalt bolag i Uppsala
Publiceringsdatum2024-02-02Om tjänstenFör kunds räkning söker vi nu en driven teamledare som ska stötta och leda det dagliga arbetet kring företagets servicedesk!
Är du lösningsorienterad och trivs när du får utveckla din arbetsplats, skapa nya strukturer, rutiner och lösa problem? Gillar du att coacha och leda människor till att nå sin fulla potential? Då kan den här spännande tjänst vara något för dig!
Inledningsvis är det här ett konsultuppdrag där du blir erbjuden en anställning hos SJR i Uppsala.
Vår kund ser långsiktigt på det här uppdraget så det finns goda möjligheter att du efter avslutat uppdrag erbjuds tjänsten permanent direkt hos vår kund alternativt nytt uppdrag via SJR. Vi ser gärna att du är tillgänglig så snart som möjligt. Du kommer till en organisation med en kultur som värnar om sina medarbetare. Det kommer att finnas möjlighet att arbeta hemifrån ett par dagar i veckan. En viss del av beredskap kan komma att ingå i rollen.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Vår kund är ett globalt bolag inom Life Science beläget i centrala Uppsala. Som teamlead kommer du att leda ett team på 4 personer och själv hantera viss del av ärendena. Du kommer att leda och coacha teamet av servicedeskmedarbetare. Utveckla och förbättra servicedesken genom att syra upp processer och rutiner. Du arbetar med uppföljning och dokumentation. Vidare arbetar du till viss del med att driva projekt tillsammans med övriga IT-avdelningar för att säkerställa effektivitet och god service till övrig organisation.
Lämplig bakgrund
Du har med dig:
• Stark teknisk kompetens i Microsoft-miljö.
• Har i närliggande tid arbetat i en roll som teamlead för en servicedesk.
• Erfarenhet av att arbeta med telefoni, AV-utrustning, AD och Mac.
• Erfarenhet av ärendehanteringssystem.
• Erfarenhet av att arbeta i en global servicedesk-miljö.
• Goda ledaregenskaper och erfarenhet av att fördela ärenden och leda ett team.
• Förmåga att självständigt hantera ärenden och vara en resurs för teamet.
• Goda kunskaper i svenska och engelska.
Dina personliga egenskaperDu har en social och kommunikativ personlighet med förmåga att coacha och utveckla team. Du trivs i en ansvarsfull roll och drivs av att arbeta med ständig utveckling och förbättring där en dag inte är den andra lik.
Så ansöker duFör mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Viola Hammar 076 647 16 58 alternativt Isabell Bengtsson 070 899 95 63. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-03-01.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-03-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "271".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare SJR in Sweden AB (org.nr 556652-3980),
http://www.sjr.se/ Kontakt Viola Hammar
viola.hammar@sjr.se +46 76 647 16 58 Jobbnummer 8440390
Observera att sista ansökningsdag har passerat.