Teamchef till Kundlösningar

Posten Meddelande / Ekonomichefsjobb / Upplands Väsby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Upplands Väsby, Sollentuna, Täby, Upplands-Bro, Vallentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Posten Meddelande i Upplands Väsby, Sollentuna, Sigtuna, Solna, Lidingö eller i hela Sverige

Engagerad Teamchef till Kundlösningar på Posten Meddelande AB

Kundlösningar i Posten Meddelande ansvarar för att skapa och kvalitetssäkra lösning för kund samt säkra implementeringen av lösningen. Samordna komplexa affärer med underleverantörer (Inlämnare och TA leverantörer) utanför Postens Produktionsenheter. För Posten Meddelandes prioriterade kunder tar Kundlösningar ett större ansvar för kontinuerlig uppföljning och kvalitetssäkring av pågående affär. Inom Kundlösningar är vi ca 40 medarbetare, fördelade på fyra team.
Vi söker nu en teamchef till teamet för Affärskommunikation. Teamet finns fysiskt i Solna, Göteborg och Malmö.

Mångfald är en naturlig del av PostNordkoncernens verksamhet. Vi välkomnar dig som, liksom vi, ser på olikheter som en styrka och en förutsättning för konkurrenskraft och tillväxt.

Vad innebär arbetet?
Vi söker dig som med stort engagemang och kompetens kan ta fullt ansvar för uppdraget och teamet. Som Teamchef kommer du att ha följande huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter:

Planera leda, följa upp och analysera ditt teams dagliga arbete. Identifiera avvikelser från planer och budget, vidta åtgärder.
Hålla dig uppdaterad om utvecklingen på marknaden. Utveckla uppdraget och hålla dig uppdaterad om nödvändiga verktyg och processer. Bedöma och analysera uppdragsgivarnas/ kundernas behov av kundlösningar.
Planera, identifiera och genomföra kompetenshöjande aktiviteter för medarbetarna, utöva ett coachande ledarskap. Driva planerade förändringar och involvera medarbetarna så att arbetsplatserna har ett effektivt och motiverande arbetsklimat. Skapa delaktighet för planerade förändringar, enighet kring vision och värderingar och förståelse för Postens framtida inriktning.
Säkerställa att förbättringar identifieras, dokumenteras och omhändertas.
Säkerställa samordning av uppdragets verksamhet med andra funktioner såväl internt som externt.
Säkerställa regelbunden sammanställning av rapporter och presenterar dem för din närmaste chef, Chef för Kund- och avtalslösningar.
Leverera resultat enligt fastställd årsplan
Ta ansvar för arbete i ledningsgruppen

Vem söker vi?
Vi tror att du har en eftergymnasial utbildning inom sälj/marknad, logistik eller ekonomi och har 2 års erfarenhet av en ledarroll. Du har god kunskap om affärsprocesser och den kundnytta/konkurrensfördel som möjliggörs i affärsupplägg. Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet av individ- och situationsanpassad coaching/ledarskap och mycket goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift.
Som person är du mål- och resultatorienterad samt kvalitetsmedveten. Du är en god kommunikatör, bra på att nätverka och bygga relationer både internt och externt. Du är lösningsorienterad och har en förmåga att se kundnytta och nya affärsmöjligheter.

Publiceringsdatum
2013-02-08

Kontaktperson för detta jobb
I denna rekrytering samarbetar vi med Proffice. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att ringa Renée Nordström 0733- 43 46 90.
Urval och intervjuer sker löpande och annonsen kan eventuellt tas bort innan sista ansökningsdag.
För fackliga kontaktpersoner se www.postnord.se/fackliga

Tjänsten söker du på www.postnord.se/jobb - välkommen med din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-02-22
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Agneta Olsson 010-436 0276

Företag
Posten Meddelande

Adress
Posten Meddelande
Terminalvägen 24
17173 Solna

Jobbnummer
1462440

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Posten Meddelande

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Posten Meddelande: