Teamchef till kund- och leverantörsreskontra

Office Management / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Office Management i Stockholm, Linköping, Karlstad, Lidköping, Göteborg eller i hela Sverige

Koncernen Office Management kännetecknas av framåtanda och fortsätter att expandera i Sverige, Norge och Finland. Vi söker nu en chef till vår kund-och leverantörsreskontrasom vill vara med på denna resa. Du kommer få en nyckelposition inom ekonomifunktionen och ansvararför att leda, fördela och utveckla det dagliga arbetet på ekonomiavdelningen.

Publiceringsdatum
2019-04-30

Dina arbetsuppgifter
• Driva det operativa arbetet och leda teamen. Det innebär att du säkerställer leverans med kvalitet och i tid av löpande fakturering samt månadsavstämning av reskontra och leverantörsfakturor.

• Ansvara för att kund-och leverantörsreskontraavdelningen driver kontinuerliga processförbättringar genom systematiskt förbättringsarbete i syfte att effektivisera

• Leda och coacha förändring i rutiner och system för att möta verksamhetens behov

• Att säkerställa att det finns effektiva processer för att hantera månadsbokslut och årsbokslutavseende kund- och leverantörsreskontran

• Stödja och upprätta bra processer för revisionsarbetet

• Vara sakkunnig inom kund-ochleverantörsreskontra.

Kvalifikationer och Egenskaper:

Vi söker dig som har en akademisk examen inom ekonomi eller minst fem års erfarenhet från liknade arbete. Du har erfarenhet av personalledande arbete och vana att driva förändringsprocesser samt systemförbättringar. Vi ser även att du har en grundtrygghet i redovisning och är inte rädd för att vid behov hjälpa till med praktisk redovisning.

Vidare har du ett lösningsfokuserat tankesätt, är målinriktad och är en trygg ledare med en mycket god motivations- och kommunikationsförmåga. Det är viktigt att du kan arbeta i grupp och är inriktad på att skapa goda relationer med såväl teamet som övriga kollegor inom bolaget. För att trivas i rollen måste du vara positivt inställd till arbete i en ständigt föränderlig miljö.

Som person är du prestigelös, serviceinriktad, strukturerad och har ett gott sinne för ordning och reda. Du är självständig och tar stort ansvar för ditt och teamets arbete och trivs med att själv bidra med idéer och förslag för att effektivisera och utveckla verksamheten.

Plats:Stockholm, Kista

Arbetstider:Heltid

Lön:Fast månadslön

Vi arbetar med löpande urval, så tveka inte att skicka in din ansökan direkt om du är intresserad av rollen som Kund-och leverantörsreskontrachef hos oss. Har du frågor kan du kontakta Recruitment Consultant, Sara Lundberg på 010858 40 67.

Välkommen med din ansökan

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-10-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sara Lundberg sara.lundberg@officemanagement.se

Företag
Office Management

Adress
Office Management
Skalholtsgatan 6-8
16422 Kista

Kontorsadress
Skalholtsgatan 6-8, Kista

Jobbnummer
4761383

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Office Management

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Office Management: