Teamchef Servicedesk till Atea – vill du vara en i laget?

Atea / Datajobb / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Älvsbyn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Atea i Luleå, Piteå, Skellefteå, Umeå, Kiruna eller i hela Sverige

Vi är svenska landslaget i it-infrastruktur
Atea har samlat it-branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor. Medarbetare som brinner för att vara med att bygga ett bättre Sverige med hjälp av it, medarbetare som tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. Så för oss är det viktigt att du liksom vi lever dessa värderingar.
Din roll i laget
Atea skapar värde för våra kunder genom att hantera deras IT-support i vår servicedesk med leverans från Luleå, och Skellefteå. Detta gör vi genom att leverera servicedesk och tillhörande tjänster både direkt till kunden som deras egen servicedesk men också som en del i våra centrala erbjudanden. I rollen som Teamchef kommer du att ha det operativa ansvaret för hela leveransen av Servicedesk. Detta innebär att säkerställa att vi bemöter våra kunder på rätt sätt samt att vi fokuserar på rätt saker i vardagen.
Vi är i Servicedesk och Drift idag cirka 35 medarbetare. Då vi, precis som hela Atea, har en ständig tillväxt är det otroligt viktigt att du drivs av förändring och nya utmaningar. Leveransen är defragmenterad och sker till flera olika kunder och där vi supporterat flera olika tekniker, system och lösningar. Detta innebär att de frågeställningar som kommer att hamna på ditt bord kommer att vara av varierande karaktär och det kommer att kräva att du har förmågan att snabbt förstå orsak och påverkan.
Då du kommer att ha personalansvar, vilket innebär både ansvar för arbetsledning samt personlig utveckling av alla medarbetare i servicedesken så måste du brinna för att leda och utveckla medarbetare. Du tror på varje medarbetares kapacitet, vilja att göra ett bra arbete och finns där som ett stöd i vardagen. Din närvaro på plats på Ateas kontor i Luleå är en förutsättning för att kunna leverera det stöd som krävs, dock förekommer det begränsat med resor inom Sverige. I arbetet ingår också att tillsammans med ditt team utveckla och driva vår verksamhet framåt både hur vi arbetet idag med t.ex. kvalitet och service men också hur vi bör arbeta framöver och vilka tjänster vi skall erbjuda.
För att lyckas som teamchef behöver du:
• Vara utåtriktad och inspirerande
• Ledarerfarenhet
• Vara duktig på att skapa relationer och nätverk
• Drivas av att leverera resultat och uppfylla kundförväntningar
Meriterande inkluderar:
• Arbetat i en outsourcing miljö
• Arbetat i en större verksamhet.
• Ha förståelse för hur det är att arbeta i en försäljningsfokuserad verksamhet
Tidigare erfarenhet som ledare i en servicedesk, antingen som ansvarig för en mindre verksamhet eller med personalansvar i en större verksamhet. Du är kreativ och har förmågan att se många lösningar på ett problemområde. Göra det komplicerade enkelt!
Du har förståelse för SLA/KPIer och kan sätta dem i sitt sammanhang och förstå hur vi skall uppnå dem.
Det är av stor vikt att du har ett stort engagemang, brinner för det du gör, tar personligt ansvar. Egenskaper som noggrannhet, sätta laget före jaget och servicekänsla är också viktiga ingredienser då vi arbetar nära både interna och externa kunder. Naturligtvis är du intresserad av att utvecklas tillsammans med Atea i syfte att föra dig själv, våra kunder och företaget framåt.
Vårt erbjudande till dig
Hos oss är det alltid nära till beslut. Vi har en målmedveten satsning på våra medarbetares utveckling. Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. En kultur som gjort oss till Sveriges största leverantör av it-infrastruktur och tillhörande tjänster.
Vi har alltid stora saker på gång. Vi gillar att utmana gängse regler och går ofta vår egen väg. Vi gör det tack vare modiga medarbetare som sporras av stora mål. Vi är svenska landslaget i it-infrastruktur som bygger ett bättre Sverige med it. Vill du också vara en del av landslaget?
Ansök och bli en av oss
Skicka in din ansökan redan idag via ansök nu knappen! Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Sista ansökningsdatum är 22 Maj. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Konsultchef Daniel Ström daniel.strom@atea.se eller på telefon: 0920-362 74
Välkommen till Atea!
Ateakoncernen, med verksamheter i hela Norden och Baltikum, har 6 300 medarbetare och är den tredje största it-infrastrukturleverantören i Europa och marknadsledare i Norden och Baltikum. Koncernen har en omsättning på ca 24 miljarder svenska kronor och är noterad på Oslo Börsen.

Varaktighet, arbetstid
8-17 Tillsvidare

Publiceringsdatum
2015-05-11

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-05-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Malin Carlsson malin.carlsson@atea.se

Företag
Atea

Adress
Atea
Robertviksgatan 6b
97341 Luleå

Kontorsadress
Robertviksgatan 6b

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2288069

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Atea

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Atea: