Teamchef / Servicedesk / Teamlead till PostNord Strålfors
Bravura / Datajobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.
Publiceringsdatum2019-05-21FöretagetPostNord Strålfors utvecklar och erbjuder kommunikationslösningar som ger företag med många kunder och leverantörer helt nya möjligheter till mer personliga och starkare kundrelationer. De erbjuder en digital plattform som möjliggör sömlös kommunikation oberoende av vilken kanal mottagaren efterfrågar. Fokus för arbetet är att skapa en positiv upplevelse för deras kunders konsumenter. PostNord Strålfors ingår i PostNord-koncernen, den ledande kommunikations- och logistikkoncernen i Norden. PostNord Strålfors har verksamhet i fyra länder och har cirka 700 anställda och en omsättning på drygt 2 miljarder (2018).
PostNord Strålfors erbjuder dig en stimulerande roll i en kreativ miljö med engagerade och hjälpsamma kollegor. De lägger stor vikt vid att ge ansvar och möjlighet för dig som individ att utvecklas i en varm, rolig och trevlig arbetsmiljö.
Dina arbetsuppgifterI rollen som servicedeskchef på Nordic IT handlar ditt dagliga arbete om att arbeta tätt tillsammans med verksamheten och slutanvändarna. Detta gör du genom att planera, leda och kommunicera det taktiska och operationella arbetet. Du har ett medarbetaransvar för en grupp om åtta medarbetare spridda runt om i landet som du stöttar, inspirerar och coachar. Här säkerställer du att ditt team förstår uppsatta strategier, mål och planer för att de ska kunna arbeta mot gemensamma målsättningar. Du arbetar även med att säkra att verksamheten på IT-avdelningarna arbetar för en enhetlig IT Management process och IT-standard. Genom kommunikation, analys och uppföljning arbetar du för att leverera de definierade säkerhets- och kvalitetsnormerna som finns på din verksamhet. Du deltar även i förhandlingar med leverantörer vid inköp av IT-relaterade produkter och tjänster. Samarbetet med chefer och projektledare inom organisationen ger dig möjligheten att vara delaktig av planeringen av IT-avdelningarnas kompetens och resurser. Du leder även incidenter som incident manager och ansvarar för att delge relevant information ut i berörda kanaler. Resor i tjänsten är förekommande.
Kvalifikationer• Relevant akademisk utbildning inom IT eller motsvarande erfarenhet
• Tidigare erfarenhet av ledande roller med medarbetaransvar
• Du har kunskap och erfarenhet av att utveckla, implementera och förvalta ITIL processer
• ITIL Certifiering
• B-körkort
• Du utrycker dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska
Vi söker dig som är en strukturerad och driven ledare. Du är noggrann, flexibel och resultatinriktad med tydligt fokus på förbättring och utveckling. Service ligger alltid dig varmt om hjärtat och är en av dina främsta egenskaper. Du brinner för att skapa goda kundupplevelser och har en fallenhet för att utveckla ett kvalitativt, professionellt bemötande. Genom dina tidigare erfarenheter har du en god affärsförståelse och en bred IT-kompetens.
Övrig information:
I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, men det är uttalat att PostNord Strålfors har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem efter sex månader. Detta ger både dig och företaget en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Malmö
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='
http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: <a href='
https://www.bravura.se/din-karriar#hs_cos_wrapper_widget_1528111162772'>https://www.bravura.se/din-karriar</a>.Har du specifika frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Daniel Skowronski, <a href='mailto:
daniel.skowronski@bravura.se'>
daniel.skowronski@bravura.se</a> eller 0707 66 13 22 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Sökord: servicedesk, sdm, service delivery manager, service manager, service delivery, incident manager, chef, manager, ITIL, Microsoft, IT, projektledning, data, support, Malmö
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-06-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktDaniel Skowronski
daniel.skowronski@bravura.se 08-40024050
FöretagBravura
AdressBravura
Hornsbruksgatan 28
11734 1280
KontorsadressHornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
Jobbnummer 4802915
Observera att sista ansökningsdag har passerat.