Team Managers

Sandvik IT Services / Försäljningsjobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla försäljningsjobb i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Hofors, Ockelbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sandvik IT Services i Sandviken, Stockholm eller i hela Sverige

Sandvik IT Services är Sandvik-koncernens interna bolag med ansvar för infrastruktur, applikationsutveckling och systemförvaltning inom IT-området.
Sandvik IT Services Team Managers fokuserar på medarbetarna och deras utveckling i syfte att leverera rätt kompetens till vår organisation. Då nuvarande projektledarteam har växt och kommer att fortsätta växa i antal projektledare så behöver vårt projektledarteam utökas. Vi söker nu tre Team Managers med två olika inriktningar. En tjänst avser Team Manager för projektledarteamet och två tjänster avser Team Manager för systemutvecklarteamen.

Publiceringsdatum
2011-05-25

Dina arbetsuppgifter
Som Team Manager ansvarar du för medarbetarnas långsiktiga kompetensutveckling. Du följer upp prestationer och mål samt ansvarar för lönedialoger och lönesättning. Dina arbetsuppgifter innefattar även att:
• vara tillgänglig för medarbetarna och aktivt arbeta med personlig uppföljning och coachning.
• ansvara för arbetsmiljö, rehabilitering och övriga personalfrågor. - ansvara för rekrytering inom kompetensområdet.
• ansvara för budgetarbete och uppföljning av teamets ekonomiska resultat.
• delta i ledningsarbete rörande till exempel kompetensplanering, målarbete, förbättrings- och förändringsarbete.

Profil
För samtliga tjänster söker vi dig med en akademisk utbildning inom ett för tjänsten relevant område såsom IT, HR eller motsvarande erfarenhet Du vill arbeta med individers utveckling och har ett coachande förhållningssätt då kompetensutveckling och ett coachande ledarskap är vårt fokus. Som person har du en stark drivkraft, du är positiv och ser möjligheter samt har förmågan att skapa struktur, förtroende och engagemang. God kommunikation i svenska och engelska, i både tal och skrift, är en förutsättning för tjänsterna.
För tjänsten som Team Manager för projektledarteamet är det meriterande om du har egen erfarenhet av projektledning, ledning av projektledare eller motsvarande ledarerfarenhet.
Vi erbjuder dig en stimulerande roll med utmaningar och goda möjligheter till egen kompetensutveckling.
Kontaktinformation
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Helena Axelsson, tf Competence Manager, 026-26 26 28

Facklig kontakt
Anders Wester, Ledarna, 026-26 18 63
Anna-Karin Wedin, Akademikerföreningen, 026-26 27 80
Urban Höög, Unionen, 026-26 17 13
Tidsplan för denna rekrytering:
Ansökningstid vecka 21-22
Inbjudan till intervju vecka 23
Intervjuer vecka 24
Anställningserbjudande vecka 26
Välkommen med din ansökan senast 2011-06-06. Vänligen uppge i din ansökan vilken inriktning du är intresserad av att söka.
Läs mer om Sandvik och ansök via www.sandvik.se/jobb, jobb-id 308768.
För frågor angående rekryteringsprocessen kontakta HRdirect, 026-26 14 44.
Ansvarig rekryterare
Irene Sveen
Sandvik IT Services har ca 900 anställda, varav 500 arbetar i Sverige. Våra medarbetare återfinns även i t.ex USA, Australien, Tyskland, Sydafrika, Kina och Ryssland. Vi finns i alla större länder där Sandvik verkar. Totalt har vi medarbetare i runt 40 länder. Vårt uppdrag är att stödja Sandviks verksamhets och IT-användares behov av att växa, öka effektiviteten och ha en problemfri IT-miljö genom leverans av effektiva, globala och innovativa end-to-end IT-lösningar.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-06-06
Ange följande referens när du ansöker: 308768
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
Sandvik IT Services

Adress
Sandvik IT Services
xxxxx SANDVIKEN

Jobbnummer
944591

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sandvik IT Services

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sandvik IT Services: