Team Manager till Svea Bank

Svea Bank AB / Bankjobb / Solna
2024-11-14


Visa alla bankjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Svea Bank AB i Solna, Stockholm, Falun, Uppvidinge, Göteborg eller i hela Sverige

Vi söker nu en engagerad Team Manager inom AML till vårt affärsområde Banking Services på Svea Bank. Trivs du i en flexibel miljö med högt tempo där du är med och utvecklar och stöttar ett ambitiöst team i deras AML & KYC arbete? Har du dessutom ett genuint intresse för att leda och utveckla personal? Då kan det här vara rollen för dig!
Om rollen I rollen som Team Manager kommer du leda och fördela det dagliga arbetet och har hand om ett flertal ärenden och projekt. Du förväntas stötta ditt team i att lösa frågor inom det teamet ansvarar för inom AML, vilket är att hantera periodisk uppföljning på affärsområdets befintliga kunder samt övrigt utredningsarbete. Du kommer därför också jobba i nära kontakt med andra avdelningar inom bolaget. Du utvecklar och dokumenterar teamets processer, rutiner och strukturer. Teamet du har personansvar för består idag av 9 st. I rollen kommer du även medverka i Sveas utvecklings- och förändringsarbete som berör AML-området och/eller-effektivisering. I den här rollen ligger fokus på ditt ledarskap där du får vara med att anpassa, förändra och utveckla affärsområdets pågående arbete. Det läggs också stor vikt vid omvärldsbevakning i takt med att det löpande kommer nya regulatoriska krav och lagstiftningar inom området. Utgångspunkt för rollen är på vårt huvudkontor i Solna.
Erfarenhet & kvalifikationer
Erfarenhet av ledarskap med eller utan personalansvar
Erfarenhet av arbete inom regulatorisk verksamhet och AML
Intresse för samt god kännedom om penningtvättsregelverket/AML & KYC
Erfarenhet av uppföljning, rapportering och KPI:er
Flytande kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift

Vem är du? För att trivas i den här rollen bör du gilla att arbeta i en flexibel och händelserik miljö, där du förväntas ta egna initiativ och driva ditt arbete på ett självständigt sätt. Vi tror att du trivs med att få ta stort eget ansvar, samt att du har god förmåga att se helheten och förstå vad som behöver göras i förhållande till satta mål. Du trivs med människor och ledarskap och har en vilja att utveckla gruppen och se andra utvecklas. Du är trygg i din ledarstil och trivs med många kontaktytor, då detta är något du dagligen kommer att ha. Vidare ser vi att du har en god kommunikativ förmåga, där du förmedlar saker på ett tydligt sätt. I den här rollen krävs det att du har god förmåga att prioritera och vi tror att du har hög integritet där du även på ett pedagogiskt sätt kan samarbeta med kollegor runt dig. Om Svea BankSvea är en koncern med finansiell verksamhet med över 2000 anställda i ett flertal europeiska länder. Med över fyrtio års erfarenhet skapar vi smarta administrativa och finansiella lösningar för både privatpersoner och företag. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. På Svea råder en entreprenörsanda och vi har en familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna delaktighet och ha möjlighet att kunna påverka. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Arenastaden, Solna.
Ansökan Vi tar inte emot ansökningar via mail utan ber dig att söka via den här annonsen.Har du frågor gällande tjänsten är du välkommen att höra av dig till johanna.rooth@svea.com. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas så snart som möjligt, så skicka in din ansökan redan idag!

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-05-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Svea Bank AB (org.nr 556158-7634)

Arbetsplats
Svea

Jobbnummer
9012144

Prenumerera på jobb från Svea Bank AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Svea Bank AB: