Team Manager till Staples kundtjänst, Borås

Proffice Sverige AB / Försäljningsjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla försäljningsjobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Proffice Sverige AB i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige

Vill du leda ett motiverat gäng att inte bara nå, utan överträffa service- och försäljningsmål samtidigt som du utvecklar både gruppen och de enskilda individerna? Då är det kanske du som är Staples nya Team Manager i Borås? Som Team Manager på Staples är du ansvarig för att leda och motivera en grupp på cirka 15 kundtjänstmedarbetare. Du leder en kultur av delaktighet där alla service-och försäljningsmöjligheter tas till vara för att leverera utmärkt kundservice.

Du ansvarar bland annat för att:

• Ta ägarskap och ansvar för den dagliga verksamheten inom teamet.
• Metoder och arbetssätt är fullt implementerade och efterlevs.
• Garantera att kvalitet, utveckling och förbättringar är hörnstenarna i all verksamhet.
• Förbättra individers och gruppens utveckling genom ett nära samarbete med kvalitets- och utbildningsgrupper.
• Utveckla ett mycket motiverat och engagerat team genom effektiv rekrytering, löpande coachning , kommunikation och översyn.
• Skapa en högpresterande miljö inom teamet för att öka affärsmanaskap, delaktighet och nytänkande.
Du ansvarar för att se till att feedback från kunder, såväl positiv som negativ, kommer till rätt del av verksamheten för att öka kundnöjdhet och kvalitet.

Du etablerar och upprätthåller starka relationer med andra delar av verksamheten , såsom leveranskedjan, kreditkontroll , marknadsföring etc. Du kommer även att företräda kundservice i affärsprojektgrupper. I den här rollen rapporterar du till Operations Manager.

Uppdragsgivare: Staples Sweden AB

Ort: Borås

Sista dag att ansöka är 7 mars, 2014

För information: I denna rekrytering samarbetar Staples med Proffice, för mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Patrik Artman på 0733-43 45 89. Sök tjänsten på vår hemsida, www.proffice.se

Publiceringsdatum
2014-02-24

Kvalifikationer
För att lyckas som Team Manager har du antagligen några års erfarenhet av ledarskap inom en serviceinriktad funktion och en stark förmåga att motivera ett team.

Du är en driven och positiv person som utstrålar en passion för förstaklassig service. Du har en stark kommunikativ förmåga att påverka och kan förhandla både muntligen och skriftligen på svenska och engelska. Vi ser även norska och danska som meriterande språk.

Du har en utmärkt problemlösningsförmåga och motiveras av att hitta lösningar. Du har en god kommersiell medvetenhet och känsla för hur man hanterar kunder på bästa sätt. Du är en stark lagspelare med fokus på ständiga förbättringar, som är öppen för förändring och kan agera förebild för Staples värdegrund.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-03-07
Ange följande referens när du ansöker: 200550120
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Patrik Artman

Företag
Proffice Sverige AB

Adress
Proffice Sverige AB

Jobbnummer
1789841

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Proffice Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Proffice Sverige AB: