Team Manager Return and Complaint

Lyko Retail AB / Ekonomichefsjobb / Vansbro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Vansbro, Malung-Sälen, Gagnef, Leksand, Mora eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lyko Retail AB i Vansbro, Borlänge, Falun, Nacka, Karlstad eller i hela Sverige

Vi älskar hårvård och skönhet och drivs av passionen att hjälpa våra kunder till sitt allra bästa jag - oavsett var vi möts. Att ge oslagbar service, både i butik och på nätet, är helt enkelt det roligaste vi vet. För att säkerställa en god leverans till våra kunder framåt söker vi nu dig som vill fortsätta utvecklas tillsammans med oss. Vi behöver stärka upp organisationen för att kunna möta våra kunders efterfrågan.

En del i detta är att säkerställa en god ledarstruktur framåt därför söker vi nu efter dig som vill ta dig an uppgiften att leda vårt team på Return and Complaint



OM ROLLEN

Du är engagerad och passionerad, eftersträvar alltid en enkelhet och älskar att få dela med dig av din kunskap. Säger du check på den så läser du vidare helt enkelt.

Som Team Manager på Return and Complaint kommer du jobba i nära samarbete med kollegor inom kundserviceteamet och som liksom dig är Team Manager över sitt team.

Ditt team består idag av 5 medarbetare som är professionella, kunniga med bra sammanhållning och mycket humor. Flera har arbetat hos oss under många år.

Rollen är både operativ och strategisk. Hos oss betyder det att du i din roll som Team Manager kommer arbeta med rådgivning och ge support åt våra kunder när det kommer till returer och reklamationer av våra produkter och tjänster. Du kommer tillsammans med dina kollegor jobba nära lagret och utveckla den gemensamma processen så allt fungerar smidigt för kunden. I takt med att vi växer och etablerar oss i nya länder kommer utveckling av vår tullhanteringsprocess bli en annan uppgift som är högt prioriterad. Vi ser också att vi kan utveckla vår dialog med vår inköpsavdelning och vår gemensamma kontakt gentemot våra leverantörer. Det är den ena delen.

Den andra delen handlar om ledarskapet och strategiska utvecklingen av kundservice och dina framtida medarbetare på return and complaint. Du kommer arbeta aktivt med att driva, leda, entusiasmera och coacha ditt team. Du är den som säkerställer att dina medarbetare har rätt kompetens både på kort och lång sikt. I rollen ingår bland annat arbete med rekrytering, utbildning av nyanställda, schemaläggning samt att hålla utvecklings- och prestationssamtal med dina medarbetare. Stort fokus kommer ligga vid att se till att medarbetarna trivs och är motiverade att nå resultat tillsammans med dig och övriga kollegor. En annan viktig uppgift som du kommer att arbeta med är att fånga upp frekventa frågor/problem från våra kollegor och kunder som input till vidareutvecklingen av vår e-handelsplattform.



VI VET VAD VI SÖKER, ÄR VI DEN DU SÖKER?

Du brinner för att leverera kundservice i världsklass och vill självklart vara med och "wowa" våra kunder!

Du har en kommunikations- och relationsskapande förmåga samt trivs i en tillväxtmiljö.

Du är en driven, engagerad ledare och medarbetare som älskar att sprida energi.

Du gillar att leda och motivera människor till att göra ett bra jobb.

Du är trygg med engelska i tal och skrift.

Du gillar ett högt arbetstempo och klarar av snabba förändringar som kanske inte alltid helt genomtänkta till punkt och pricka.

Du vill vara med på vår resa och bidra till att vi fortsätter leverera en kundservice i världsklass!!!

Och vi vill vara med på din resa där du ges möjlighet att utveckla dig själv och dina medarbetare.



DETTA FÅR DU OCKSÅ

• Work-life-balance
• Vi växer och söker dig som vill växa med oss, här finns goda utvecklingsmöjligheter
• Vi har roligt på jobbet
• Friskvård
• Personalrabatt på alla våra härliga produkter
• Utbildning både vad gäller produkter och utbildning för att stärka dig som ledare.



ÖVRIG INFORMATION

Tillträde: 1 september eller enligt överenskommelse
Anställningsgrad: Heltid
Anställningsform: Tillsvidareanställning med inledande provanställning

Lön: Enligt överenskommelse

För mer information är du välkommen att kontakta vår Customer Service Manager Elin Trapp på mail elin.trapp@lyko.se

Urval av kandidater sker löpande. Skicka därför in Din ansökan med CV och personligt brev så snart som möjligt.

Vi på Lyko gillar mångfald. Vi välkomnar alla sökanden!



Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Lyko Group AB (publ) är en hårvård- och skönhetspecialist med ambition att förändra branschen. Vi har vårt ursprung i den professionella hårvården. Med marknadens bredaste sortiment online, integrerade butiker och salonger inspirerar och guidar vi kunden till sitt bästa jag. Koncernen driver webbplatserna Lyko.se, Lyko.no, Lyko.fi samt 39 helägda integrerade butiker och salonger i Sverige och Norge. Verksamheten sysselsätter närmare 500 personer. Lyko är noterat på First North Premier. Besök www.lyko.se för mer information.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2019-07-02

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-07-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Lyko Retail AB

Adress
Lyko Retail AB
Kyrkbyvägen 1
78633 Vansbro

Kontorsadress
Kyrkbyvägen 1

Jobbnummer
4840895

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lyko Retail AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lyko Retail AB: