Team Manager Personal Loans

Nordax Bank AB (publ) / Bankjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla bankjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nordax Bank AB (publ) i Stockholm, Malmö, Storuman eller i hela Sverige

Nordax en innovativ och modern bank som är engagerad i att hjälpa våra kunder att nå sina finansiella mål. Vi har en passion för att erbjuda personlig service och skräddarsydda lösningar som passar våra kunders unika behov. Med över 15 års erfarenhet av att erbjuda privatlån har vi i Sverige, Finland och Norge byggt upp en stark kundbas och ett rykte för att vara pålitliga och ansvarsfulla. Vi söker nu efter fem Team Managers som vill vara en del av vårt engagerade och framgångsrika team.

Rollen:

Som Team Manager kommer du att ha personalansvar för våra Customer Advisors i ditt team och ansvara för rekrytering utifrån behov. Teamet du kommer att leda arbetar med utringande verksamhet, dokumentkontroll och kreditbedömning. Du kommer också att vara väl insatt i aktuella kampanjer och utskick och leda och fördela arbetet i teamet, samt vara ansvarig för daglig schemaläggning.

Din roll kommer också att inkludera att säkerställa att medarbetarna i ditt team uppnår dagliga mål och KPI:er. Du kommer att planera och genomföra löne-, mål- och medarbetarsamtal samt säkerställa att medarbetarna har rätt kompetens i system, produkt, rutiner och regelverk. Du kommer också att vara ansvarig för att säkerställa att medarbetare utför samtal med kunder i enlighet med vår samtalsmetodik.

Som Team Manager är du också ansvarig för att utföra motivationshöjande aktiviteter tillsammans med övriga Team Managers, samt att ha hög daglig närvaro i teamet och ha nära samarbete med övriga TM, Coacher och Trainers. Du kommer att medverka i strategiarbete vid behov och ingå i respektive enhets ledningsgrupp.

Publiceringsdatum
2023-06-09

Dina arbetsuppgifter
• Personalansvar för Customer Advisor i sitt team
• Ansvarar för rekrytering utifrån behov
• Skall vara väl insatt i aktuella kampanjer och utskick
• Leda och fördela arbetet i teamet samt ansvarig för daglig schemaläggning
• Säkerställa att medarbetarna (team) uppnår dagliga mål och KPI:er
• Planerar och genomför: Löne-,mål- och medarbetarsamtal
• Säkerställer att medarbetarna har rätt kompetens i system, produkt, rutiner och regelverk
• Säkerställer att medarbetare utför samtal med kund i enlighet med vår samtalsmetodik
• Ansvarig för utföra motivationshöjande aktiviteter tillsammans med övriga Team Managers
• Team Manager har hög daglig närvaro i teamet och har nära samarbeta med övriga TM, Coacher och Trainers
• Medverkar i strategiarbete vid behov
• Ingår i respektive enhets ledningsgrupp

Kvalifikationer
• Minst 1 års erfarenhet av personalansvar för grupper med fokus på försäljning och kundbemötande
• Grundläggande kunskaper i Excell
• Arbetat med kundtjänst över telefon
• Arbetat med telefonidata
• Arbetat med rapporthantering

Meriterande kvalifikationer

• Arbetat mot norska eller finska marknaden
• Arbetat i Incontact och PowerBI
• Erfarenhet av dokumentkontroll
• Intresserad av processutveckling och automatisering

Profil
Vi söker dig, första klassens ledare som är redo att bedriva ett operativt, modernt och inspirerande ledarskap där ständig utveckling, samarbete, målfokus och medarbetarnas trivsel är naturliga inslag. Du gillar att dela med dig dina erfarenheter och ser det som självklart att verka för en coachande miljö. Som ledare är du trygg, tydlig och entusiasmerande som bryr dig om dina medarbetare och drivs av att få ditt team att prestera på topp genom ett prestigelöst ledarskap. Du är en duktig relationsbyggare som skapar förtroende genom din kompetens, ditt genuina intresse för varje individs utveckling. Vill du ta nästa steg i din karriär, ser vi framemot din ansökan!

Vårt erbjudande:

• En platt organisation med snabba beslutsvägar
• Utvecklingsmöjligheter
• Frihet under ansvar
• Roliga aktiviteter
• Feedbackkultur, coachande ledarskap och en företagskultur där vi bryr oss om varandra!

Praktisk information:

• Start: Omgående
• Placering: Stockholm, Gävlegatan 22
• Anställningsform: Tillsvidareanställning (6 månaders provanställning)
• Omfattning: Heltid
• Arbetstider: 8:30-17:00 (juni-aug 8:30-16:00)
• Timlön/Fast lön

Ta chansen och var med på en utvecklande resa tillsammans med oss på banken med stort och snabba .

Vad händer efter ansökan?
Vi går löpande igenom ansökningar så vänta inte med att skicka in din ansökan!
Vår rekryteringsprocess:

Om du har några frågor eller funderingar kring tjänsten så hör av dig till rebecca.khan@nordax.se .

Vi ser fram emot din ansökan!

Nordax Bank värnar om din integritet och vill med hänvisning till GDPR be dig att inte inkludera några känsliga personuppgifter i din ansökan. Exempel på känsliga personuppgifter kan vara information om etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös övertygelse eller uppgifter om din hälsa, såsom sjukfrånvaro.

Nordax Bank
A part of NOBA Bank Group AB (publ)

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-11-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Nordax Bank AB (publ) (org.nr 556647-7286), https://www.nordax.se/

Arbetsplats
Nordax

Kontakt
Rebecca Khan
rebecca.khan@nordax.se
0761042676

Jobbnummer
7867076

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nordax Bank AB (publ)

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nordax Bank AB (publ):