Team Manager Logistics till Idemia i Strängnäs
Experis AB / Inköpar- och marknadsjobb / Strängnäs
2020-12-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Team Manager Logistics till Idemia i Strängnäs" (publicerad 2021-01-14) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Strängnäs,
Knivsta,
Enköping,
Eskilstuna,
Nykvarn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis AB i Strängnäs,
Knivsta,
Enköping,
Eskilstuna,
Nykvarn eller i
hela Sverige IDEMIA Sweden AB och ingår i en global världsledande koncern inom transaktions- och identitets säkring, biometriska- och mobila lösningar. IDEMIA finns i över 80 länder med ca 15.000 anställda varav ca 120 i Sverige. Vi har produktion i Strängnäs och säljkontor i Kista. Företaget grundades 1968 som AB ID Kort med uppdraget att tillhandahålla säkra ID-kort och behörighetshandlingar till Sveriges befolkning. Idag är huvudfokus för svenska enheten att serva finansinstitut med transaktionslösningar i form av betal- och kreditkort, säkra transaktioner, identitetshandlingar, mobila lösningar m.m.
Vår ambition är att möjliggöra en säker och trygg miljö för medborgare och konsumenter i sina dagliga aktiviteter såsom betalningar, identifiering samt tillträde till publika /privata utrymmen, både reella och digitala.
Är du en person med god ledarskapsförmåga och ett driv att motivera dina medarbetare till att nå verksamhetens mål? Tycker du att trevliga kollegor och en härlig stämning på jobbet är bland det viktigaste för att du ska trivas på en arbetsplats? Då kan IDEMIA vara något för dig. I rollen som Team Manager Logistics erbjuds utvecklande arbetsuppgifter och roliga dagar hela veckan tillsammans med härliga kollegor. Välkommen med din ansökan!
Den här rekryteringen är ett samarbete mellan IDEMIA och Experis. Du kommer att bli anställd hos IDEMIA med placering i Strängnäs.
IDEMIA har nyligen köpt upp ett företag i samma bransch och avser att flytta sin verksamhet till de nya lokalerna i Strängnäs under Q1 2022. Du kommer få möjligheten att vara aktiv i flytten gällande den strategiska planeringen och uppbyggnaden av den interna logistiken. Låter det spännande?
Vad innebär jobbet som Team Manager Logistics?
En helt ny spännande roll som Team Manager Logistics där du i huvudsak leder teamet inom intern logistik i produktionsnära miljö, med stort fokus på att utveckla och genomföra förbättringsarbetet enligt LEAN-strukturen. Mer specifikt kommer du att delta i olika projekt för att säkra att våra processer för att optimera flödet i verksamheten.
Du leder det logistiska arbetet, samt coachar och utvecklar din personal. Stort fokus ligger på teamarbetet och utveckla nya smartare arbetssätt tillsammans. Ditt team består av duktiga och erfarna medarbetare som själva löser många problem som uppstår, de arbetar i hela logistikkedjan från godsmottagning till de som fyller på material i produktionen.
Tjänsten är på heltid och du jobbar dagtid, även om produktionen går 2-skift. Ditt team består av 8 medarbetare som du har fullt personalansvar för. Du ingår i ett team med 3 andra Team Manager som har inriktning mot produktion, du rapporterar till Produktionschefen.
Dina arbetsuppgifter innefattar även att:
* initiera och driva logistiska förbättringar
* validera processer
* göra analyser och dra slutsatser av utfall
* delta i projekt och utredningar
Vem söker vi?
Till rollen som Team Manager Logistics söker vi framförallt dig som är förtroendeingivande och ledande som motiveras av att få jobba med människor och bygga den interna logistiken. Du har god förmåga att arbeta tillsammans med andra och delar gärna med dig av dina erfarenheter och kunskaper för att nå bästa möjliga resultat.
Vi ser gärna att du har högskoleutbildning inom logistik, produktionsteknik eller liknande. Du är på väg upp i karriären och har troligtvis haft en ledande roll innan, antingen som ledare eller som chef. Vi söker dig som har ett driv i att utvecklas i rollen för att sedan växa som person och anta ännu större utmaningar inom IDEMIA längre fram.
För att komma in i rollen så snabbt som möjligt så har du arbetat med dessa delar:
* intern logistik med att flytta produkter från lagret till produktion
* produktionsnära logistik
* förändringsarbete
Vi ser det som meriterande om du:
* har erfarenhet från att deltagit i en produktionsflytt
* har erfarenhet av leda personal på ett coachande sätt
* har ett strategiskt tänk med erfarenhet av LEAN
Ansök idag!
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Jefferson Wells, och IDEMIAs önskan är att alla eventuella frågor går direkt till rekryteringskonsult Thomas Andersson på telefonnummer: 016-155733.
Alla ansökningar sker via
www.jeffersonwells.seVi arbetar med löpande urval - välkommen med din ansökan så snart som möjligt!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent
Publiceringsdatum2020-12-15ErsättningNot Specified
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-01-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagExperis AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "5acfe4de-77d3-".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Experis AB (org.nr 556855-1104)
Arbetsplats Idemia Sverige
Jobbnummer 5490312
Observera att sista ansökningsdag har passerat.