Team Manager inom finanssektorn

Amga AB / Försäljningsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla försäljningsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Amga AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

AMGA är ett svenskägt bolag med expertis inom finans & bank, försäkring, service och försäljning. Vi är specialiserade på konsulttjänster, rekrytering och affärsutveckling. Denna tjänst är inom ramen för vår rekryteringsverksamhet.

Publiceringsdatum
2016-03-07

Om tjänsten
Du rapporterar till VD och ingår i ledningsgruppen för Sverige.

I din roll som Team Manager leder, förbättrar och förvaltar du medarbetarna i enlighet med koncernens värderingar och ser till att arbetet på avdelningen kontinuerligt vidareutvecklas. Du är ansvarig för det operativa arbetet samtidigt som du har hand om verksamhets och personalfrågor. Du har personalansvar för cirka 9 anställda.

Arbetet innebär bland annat att kontinuerligt identifiera förbättringsmöjligheter för verksamheten och ansvar för uppföljning av avdelningens KPI: er.

Du arbetar proaktivt med utveckling av samarbeten med företagskunder, partners, banker samt med interna avdelningar i koncernen. Hantering av faktureringsärenden, hyresavtal, leasing, finansieringsärenden och supportärenden är centrala delar i den dagliga verksamheten.

Vem är du?

Vi söker dig som är affärsdriven och stark i att implementera och genomföra olika processer. Vidare brinner du för att leda och utveckla människor. Du är lösningsfokuserad och inte rädd för att ta egna initiativ. Dina kommunikativa färdigheter är starka och du ser möjligheter och lösningar snarare än hinder. Du tycker om att arbeta i en föränderlig miljö och är bra på att bygga relationer med människor runt omkring dig. Vi vill att du är målinriktad och drivs av att delegera ansvar och att se dina anställda växa i sina roller.

Kvalifikationer
• Förmågan att upprätthålla en helhetssyn, även i tider av förändring och har förmågan att prioritera och fatta självständiga beslut
• Erfarenhet från att implementera och genomföra processer
• Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift
• Du är motiverande och inspirerande i ditt arbete med dina anställda
• Erfarenhet inom finansiering/avtalshantering
• Erfarenhet av bank/finans är meriterande men inget krav

Vidare ser vi att du har mångårig erfarenhet inom ledarskap, projektledning eller liknande. 

Om bolaget

Bolaget är en välkänd och internationell koncern som erjuder finansieringslösningar till privat och offentlig sektor i Norden. Bolaget erbjuder dig en utmanande position i en inspirerande arbetsmiljö där samarbete och snabba beslut är en del utav vardagen. Du sätter själv gräns för din egen utveckling där du förväntas styra din egen framtid. Koncernen är internationell välkänd aktör på marknaden som även omfattar externa affärsområden utanför finansiering.

Som chef i verksamheten har du stora möjligheter att vara med och påverka och kontinuerligt vidareutvecklas. Det erbjuds konkurrenskraftiga villkor med trevliga kollegor och en modern arbetsmiljö.

Intervjuer hålls löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag 2016-04-04. Mer info om tjänsten och koncernen ges under intervju. 

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Alexander Magnusson 08-551 118 71

Varaktighet, arbetstid
Heltid -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
AMGA AB

Adress
AMGA AB
Svetsarvägen 8
17141 Solna

Kontorsadress
Svetsarvägen 8

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2710950

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Amga AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Amga AB: