Team Leader till Lowell Sverige

Lowell Sverige AB / Övriga jobb / Göteborg
2019-04-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Team Leader till Lowell Sverige" (publicerad 2022-04-25) ⬅️


Visa alla övriga jobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lowell Sverige AB i Göteborg, Stockholm eller i hela Sverige

Teamledare till Lowell Sverige

Vill du driva ett av våra team på en av Lowells viktigaste avdelningar inom Customer Service? Har du erfarenhet av att leda andra och har förmågan att lyfta och inspirera till goda prestationer? Då har vi en spännande utmaning för dig.

Publiceringsdatum
2019-04-23

Om tjänsten
Inom Customer Service sker merparten av Lowells alla kund- och klientkontakter. Customer Service tar primärt emot kundkontakter men arbetar också mycket aktivt med att själva kontakta kund. Varje kontakt ska ge en stark kundupplevelse, vara effektiv, nyfiken och lösningsorienterad. Customer Service hanterar de flesta moderna kontaktkanaler inklusive web, sms, chatt, telefon, email och brev.
Vårt Customer Service består av ca 90 medarbetare fördelat på sju olika team.
Vi behöver stärka upp med två coachande teamledare som brinner för att utveckla sina medarbetare för att nå uppsatta mål och företagets övergripande strategier.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

* Arbeta för att ge vår viktigaste tillgång, vår personal, rätt förutsättningar för goda prestationer
* Skapa ett suveränt arbetsklimat och trivsel bland dina medarbetare
* Genom ett coachande förhållningssätt skapa engagemang och driv i ditt team för att nå kort- och långsiktiga mål
* Tydligt kommunicera riktning, mål och aktiviteter
* Säkerställa Compliance och Kvalitet i det dagliga arbetet
* Utmana processer, effektivisera och driva förändring är en naturlig del av vardagen
* B2B, B2C, Kvalitetsansvar samt delta i vissa specifika klientsamarbeten

Merparten av din arbetsdag tillbringar du tillsammans med ditt team där du hjälper till att möjliggöra era mål. Lowell är ett värderingsstyrt bolag som lever efter värderingarna Pioneering, Ambition, Compassion, Excellence & Responsibility. Värderingarna är grunden för Lowells verksamhet och sättet att vara och arbeta och vi förutsätter att ditt ledarskap går hand i hand med våra ledord.

Du kommer att ha personalansvar för ca 12 personer och rapporterar till Contact Center Manager.

Vem vi söker
För denna tjänst krävs det att du har dokumenterad erfarenhet av att leda andra personer i kundservicemiljö eller motsvarande. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har en stark kommunikativ förmåga, goda ledaregenskaper och stort intresse för kundservice. Du arbetar med ett coachande ledarskap vilket innebär att du arbetar nära dina medarbetare med måldialoger, medlyssning och återkopplingssamtal genom att ge rak och tydlig feedback. Du tar egna initiativ, är resultatinriktad och har en hög ambitionsnivå. Du har resultatansvar för ditt team samtidigt som det är självklart att ta stort ansvar för helheten. Vi lägger stor vikt vid din förmåga att leda andra människor. Erfarenhet från samma eller liknande bransch är meriterande men inte ett krav. Dina arbetstider är dagtid måndag till fredag.

Vad vi erbjuder
Ett mycket spännande ledaruppdrag med stor påverkan på ditt teams resultat. Att arbeta på Lowell präglas av en varm atmosfär, ett positivt arbetsklimat med ett nära samarbete kollegor emellan och en vilja att du ska lyckas. Din insats och ditt engagemang kommer att spela en central och viktig roll för hur väl våra rådgivare kommer att lyckas med sitt arbete och därmed hur väl vi når vårt syfte i våra kundmöten.

Ansökan
Du är varmt välkommen med din ansökan! Ansök snarast då intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. För frågor kring tjänsten, kontakta Fredrik Nordberg, Contact Center Manager, 076-316 52 64. Fackliga representanter Sandra Evertsson, Unionen, 031-756 30 81 eller Emelie Thyrfalk, Akademikerföreningen, 031-756 31 87.
Sista ansökningsdag är 10 maj.

(alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes)

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-30
Ange följande referens när du ansöker: R003864
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lowell Group Madelene.aronsson@lowell.com

Företag
Lowell Sverige AB

Adress
Lowell Sverige AB
41293
41293 1480

Kontorsadress
Göteborg

Jobbnummer
4746206

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lowell Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lowell Sverige AB: