Team Leader / Servicedesk ansvarig / Teknisk support till B2B IT

Bravura Sverige AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2021-09-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Team Leader / Servicedesk ansvarig / Teknisk support till B2B IT" (publicerad 2021-10-16) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!


Publiceringsdatum
2021-09-20

Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att företaget har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och företaget en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget
B2B IT-Partner är en återförsäljare av IT till företag. De grundades 2004 med målsättningen att utmana de stora jättarna i branschen. De är idag cirka 60 anställda och har samma målsättning som vid starten. De erbjuder sina kunder skräddarsydda produkter och tjänster inom IT. B2B IT-Partner är ett snabbfotat företag som kan agera flexibelt och självständigt för att hela tiden ligga i framkant med deras marknadserbjudande.

Hos B2B välkomnas du till ett varmt och energirikt arbetsklimat som präglas av mycket glädje, samhörighet och hårt arbete. De som arbetar där tycker både att det är roligt att arbeta ihop och att ha roligt tillsammans på och utanför jobbet.


Dina arbetsuppgifter
Som Teamleader är har du ett övergripande ansvar för servicedesken bestående av fem personer på 1st line och 2nd line, där du arbetar både operativt och strategiskt. Du säkerställer att det löpande arbetet på servicedesk hanteras och att kundernas förväntningar på support-, service- och installationsarbete infrias utifrån avtalade SLA. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär bland annat löpande uppföljning av ärenden som kommer in till servicedesk, hantera schema, semesterlistor och bemanning, prioritera och eskalera ärenden, mäta effektivitet på servicedesken, ta fram rapporter kring ärenden och statistik. Du agerar även Incident-, problem- och Changemanager.

Därtill ansvarar du för att ta fram och underhålla processer enligt ITIL, utveckla medarbetarnas kompetens och uppföljning av uppsatta KPI:er. Du ansvarar även för systemstöd, säkerställa att dokumentation finns av utfört uppdrag och att rapportera störningar och avvikelser för förbättringshantering.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Flera års erfarenhet inom servicedesk eller liknande supportroll
• Erfarenhet av ITIL och vi ser gärna att du innehar någon certifiering inom området
• Erfarenhet av ledarskap är meriterande
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska

För att passa in i denna roll tror vi att du är en genuint intresserad tekniker med stor ansvarskänsla. Du har förmågan att motivera dina kollegor och få både ditt och deras arbete att röra sig framåt mot tydliga mål. Vidare tycker du att det är stimulerande att ständigt vara med och bidra till förbättringar av processer och rutiner. Du bidrar gärna med idéer och nya perspektiv och har ett intresse för att lära dig nya saker och att testa på nya tillvägagångssätt samt att förmedla detta vidare till ditt team. Du har en öppen inställning till andra människor och ser ett värde i att samarbeta. Därtill ser du alltid till gruppens bästa och är mån om att skapa ett bra arbetsklimat, där du gärna ställer upp för att stötta dina kollegor vid behov. Vidare trivs du i en roll med fokus på lösningar och utveckling.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: team lead, servicedesk manager, servicedesk, supporttekniker, 1st line, 2nd line, ITIL, teknisk support, support

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-10-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Jobbnummer
5981220

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: