Team Leader & Area Manager of Life Balance

Benify Stockholm / Ekonomichefsjobb / Stockholm
2018-10-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Team Leader & Area Manager of Life Balance" (publicerad 2018-11-07) ⬅️


Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Benify Stockholm i Stockholm, Göteborg, Malmö eller i hela Sverige

Benify är ett snabbväxande bolag inom IT-branschen. Vi är i en spännande expansiv fas och söker efter en ny talang till vårt Partner Marketplace-team i Stockholm. Är du skicklig på att leda och inspirera andra samt brinner för att skapa goda relationer? Har du ett öga för marknadsföring, tycker om att ta strategiska beslut och vill utveckla en attraktiv IT-produkt för Sveriges ledande arbetsgivare? Då är tjänsten som Team Leader & Area Manager of Life Balance något för dig!

OM TJÄNSTEN
I rollen som Team Leader & Area manager of Life Balance kommer du att ha ett strategiskt och operativt ansvar för ett av tre team som ingår i Partner Marketplace. Teamet består idag av tre fantastiska medarbetare men kommer troligtvis att utökas på sikt. Du kommer att ansvara för den operativa arbetsledningen vilket innebär att motivera och inspirera dina medarbetare att prestera mot uppsatta mål och deadlines. Din uppgift är också att med stor nyfikenhet hitta innovativa förmånslösningar och skapa ett större produktvärde för våra kunder.

Teamet inom Life Balance ansvarar för en stor leverantörsportfölj inom ett brett förmånsområde som exempelvis innefattas av förmånsbilar, matkassar och annat inom work-life balance. Du kommer att stötta ditt team i allt från avtalsförhandling med leverantörer till att utveckla de tekniska förmånslösningar som vi har idag. Du kommer även hjälpa till att driva transaktioner inom Life Balance samt konsultera kunder, leverantörer och kollegor inom förmånsområdet. Teamet har ett projektorienterat arbetssätt där du kommer få möjlighet att arbeta i en teknisk roll och kombinera problemlösning med affärsförståelse och leverantörsrelationer.

Eftersom rollen är ny inom bolaget kommer du få möjlighet att bygga upp din egna funktion och identifiera möjligheter för vår förmånsportal att bli ännu mer attraktiv för våra kunder. Vidare kommer du få möjlighet att lära dig mer om skatteregler, rådande marknadstrender och teknik.

VEM ÄR DU?

• Du har en universitetsexamen, gärna inom ekonomi/marknadsföring/teknik/HR
• Har tidigare erfarenhet av ledarskap samt har ett genuint sätt att leda, motivera och inspirera andra medarbetare
• Har 2-3 års arbetslivserfarenhet där vi ser att du arbetat B2B med kundkontakt, sälj, kommunikation eller marknadsföring
• Har ett tekniskt intresse och tycker det är kul med IT-lösningar. Det är meriterande om du tidigare varit kravställande mot IT-avdelningar
• Har mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. Språkkunskaper i ett annat nordiskt språk är meriterande eftersom vi växer internationellt

Som person är du självgående och initiativtagande. Det krävs en stark egen drivkraft i alla projekt som du tar dig an och du drivs av att optimera processer. Du har lätt för att skapa relationer, är ödmjuk och ser lösningar som gynnar allas bästa.

Benify sätter stort värde på teamkänsla, samarbete, framåtanda och flexibilitet. Vårt mål som företag är "World Domination" - ett mål vi hoppas att du vill dela med oss.

VAD KAN DU FÖRVÄNTA DIG FRÅN BENIFY?

• Goda karriärmöjligheter
• Kompetensutveckling
• Kollektivavtal
• Generöst friskvårdsbidrag

Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Omfattning: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
Plats: Östermalm, Stockholm
Kontaktperson: Hannah Steele, Talent Acquisition Specialist, hannah.steele@benify.com
Sista dag att ansöka är 22 oktober

ANSÖKAN
Låter detta intressant? Vänligen klicka nedan på "Ansök" för att snabbt och enkelt skicka in din ansökan. Vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Välkommen till oss där vi alla arbetar hårt men samtidigt har vansinnigt roligt på jobbet!

OM BENIFY
Benify är Europas snabbast växande HR-Tech bolag. Vi erbjuder en unik produkt vars syfte är att hjälpa organisationer till att bli en bättre arbetsgivare genom att skapa värde för deras anställda. Vi hjälper våra kunder över hela världen att bli mer attraktiva som arbetsgivare och i dagsläget används vår produkt av drygt 800 000 medarbetare på över 1000 bolag. I dag är vi cirka 350 extraordinära kollegor placerade på 8 kontor runt om i Europa. Vårt främsta fokus just nu är fortsatt tillväxt och att bli en global spelare inom området Employer Branding och Compensation & Benefits.

Varaktighet, arbetstid
• -

Publiceringsdatum
2018-10-01

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Benify Stockholm

Adress
Benify Stockholm
Banérgatan 16
11523 Stockholm

Kontorsadress
Banérgatan 16

Jobbnummer
4376608

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Benify Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Benify Stockholm: