Team Leader Accounts Receivable

Ogunsen AB (publ) / Chefsjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ogunsen AB (publ) i Uppsala, Sigtuna, Upplands Väsby, Vallentuna, Sollentuna eller i hela Sverige

Vi söker nu en teamledare till vår kundreskontra som både vill arbeta i det dagliga arbetet samt vara med på resan att organisera, kvalitetssäkra och optimera teamets dagliga arbete. Du tillhör avdelningen Accounting Sweden som innefattar teamen Accounting, Accounts Payable och Accounts Receivable med totalt 25 medarbetare. I Accounts Receivable-teamet är ni 6 personer. Du sitter även med i ledningsgruppen för avdelningen och rapporterar till Manager AP & AR.

Rollen innebär att du kommer att arbeta ca 20% som Team Leader och 80% operativt som accountant med ansvar för bl a följande arbetsuppgifter:

• Ansvar för daglig drift, leverans, underhåll samt utveckling inom kunskapsområdet
• Ansvar för dokumentation av teamets processer och rutiner
• Månadsrapportering som redovisar teamets arbete
• Veckorapportering avseende status för pågående projekt samt rapportering av nyckeltal
• Hantering av inkommande ärenden via telefon, mail och ärendesystem
• Ansvara för dialogen med interna och externa samarbetspartners
• Bokslutsrelaterade uppgifter såsom avstämningar och rapportering
• Bidra till ständiga processförbättringar för en mer digitaliserad och automatiserad verksamhet.
• ROT/RUT
• Övriga på ekonomiavdelningen förekommande arbetsuppgifter

Vem söker vi?
Du är minst gymnasieekonom, har förståelse för hela flödet inom kundreskontran och stora komplexa ekonomiflöden, gärna i en transaktionsintensiv verksamhet.

Rätt kandidat för rollen har goda ledaregenskaper och drivs av att utveckla och arbetsleda ett team. Du trivs med att ta det övergripande ansvaret och har ett naturligt fokus på helikopterperspektiv inom ditt ansvarsområde. Du lockas av att arbeta med att utveckla processer och välkomnar ett modernt arbetssätt.

Du är flytande i svenska och engelska, i tal och skift och behärskar du även danska eller norska är det meriterande.

Om du har erfarenhet från en större redovisningsbyrå eller ett Shared Service Center är det ett stort plus. Vi tror att du har tidigare erfarenhet från relativt automatiserade flöden. Det är meriterande men inget krav med tidigare ledarerfarenhet/ arbetsledning samt kunskap i systemet IFS

Som person är du ansvarstagande, strukturerad och trivs i en större organisation med många olika kontaktytor. Vidare har du god kommunikativ förmåga, är en teamplayer, och har ett prestigelöst förhållningssätt. Du värdesätter kvalitet och är bra på att driva olika frågor och projekt i mål. Rätt person har en positiv inställning till utmaningar och håller hög servicenivå. För att trivas på GlobalConnect och i rollen behöver du klara av att arbeta i en föränderlig miljö.

Publiceringsdatum
2021-11-25

Så ansöker du
I den här rekryteringen har GlobalConnect valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta Charlotta Ezitis Holmström, 0766 471 657 alt Viola Hammar 0766 471 658 . Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2021-12-09. Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Om GlobalConnect
Vi är GlobalConnect. Vi förenar människor och organisationer över hela vårt samhälle. Det börjar med grunden i vår digitala infrastruktur och slutar med allt vi möjliggör. Vi strävar efter att förenkla det komplicerade. Vi lever efter vårt kundlöfte - att vara enkla att jobba med. Vi förverkligar visioner.

Vi är den ledande leverantören av fiberbaserad datakommunikation och data-center i Norra Europa. Vår vision är enkel: vi förverkligar visioner genom att möjliggöra det uppkopplade samhället.

Våra 74 500 kilometer långa fibernätverk och 27 000 m2 av datacenter utgör grunden för nästa steg i vår digitala resa. Dessutom kommer du att få tillgång till marknadsledande lösningar inom nätverkslösningar, IT-säkerhet, IT-outsourcing och kommunikationsnätverk. Allt för att du ska kunna fokusera på din verksamhets kärnverksamhet och tillväxt.

Titel: Teamledare kundreskontra

Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid /Tillsvidare

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-12-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Ogunsen AB (publ)

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ogunsen AB (publ) (org.nr 556443-2929), http://www.sjr.se/

Arbetsplats
SJR

Jobbnummer
6133930

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ogunsen AB (publ)

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ogunsen AB (publ):