Team Lead Service Desk & Global Change Manager
Schibsted Sverige / Chefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Schibsted Sverige i Stockholm,
Upplands Väsby,
Göteborg,
Malmö eller i
hela Sverige Schibsted Media Group is an international media group with +7000 employees in +30 countries. From Norway to Malaysia, from Brazil to Sweden - millions of people around the world interact with Schibsted's popular digital services every day. In Scandinavia, our media houses such as VG, Aftenposten, Bergens Tidende, Aftonbladet and Svenska Dagbladet keep people informed and updated on important issues in society. Our digital marketplaces such as Finn.no, Blocket.se and Leboncoin.fr help people buy and sell new and old things. In addition, our growth companies such as Shpock, Let's Deal and Compricer provide our users with popular, digital consumer services that make their everyday life a bit easier. Together, this fulfills Schibsted Media Group's mission of? 'Empowering people in their daily life'. Learn more at
www.schibsted.com. Two things are crucial for current and future success: The right people and the best business ideas. Schibsted is proud to have a proven track record of success with both. Our philosophy is built on keeping an open mind and challenging ourselves and the status quo. The goal is to shape the future of our industry. To achieve this we recruit attitude.
Schibsted Enterprise Technology är IT-avdelningen inom Schibsted, med kontor i många städer runt om i världen, inklusive Stockholm, Oslo, London och Barcelona. Vår filosofi är att ta IT ett steg framåt, och ge Schibsted globala, skalbara och tillgängliga tjänster som ger våra medarbetare möjligheter och motivation.
Detta är en möjlighet att kombinera arbetet som Team Lead, med det spännande uppdraget att etablera vår Globala Change Management process.
Ansvarsområden:
Du ansvarar för att leda det operativa arbetet i vår Servicedesk i Stockholm, ett väl fungerande team med hög kundnöjdhet, där vi ständigt arbetar med förbättringar av processer och tekniska lösningar. Uppföljning, rapportering och analys av vår leverans är en viktig del av ditt arbete som Team Lead.
Som Global Change Manager ansvarar du för processen och faciliterar vår CAB (Change Advisory Board). Enterprise Tech har i uppdrag att leverera globala tjänster till våra bolag i över 30 länder och när dessa nu rullas ut ska Change Management även omfatta de större förändringar som ger påverkan på ett globalt plan. Ditt ansvar blir att implementera Change processen i samband med att övriga ITIL processer implementeras.
Vi arbetar enligt ITIL processerna och använder ServiceNow som ärendehanteringssystem men även Slack, Jira och Confluence.
Kompetens och färdigheter: För att lyckas i denna roll behöver du ha goda ledaregenskaper, vara strukturerad, analytisk och dedikerad till att ständigt förbättra vår leverans till alla anställda inom Schibsted. Du ska ha arbetat i Service Desk eller motsvarande i minst 5 år, och ha en självklar inställning till att alltid ge dina kunder en god service. Tidigare erfarenhet som Change Manager eller motsvarande roll i minst 1 år. Teknisk utbildning på eftergymnasial nivå. ITIL Certifiering Svenska och engelska på en hög nivå i både tal och skrift.
Vi erbjuder dig: Möjlighet att forma en ny process för att förbättra samarbete och effektivisera förändringsarbete. Fantastiska kollegor både lokalt och globalt En global roll Många utmaningar och möjligheter Personlig utvecklingsplan
CLICK HERE TO APPLY!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2018-04-13ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-04-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktIda Nilsson
FöretagSchibsted Sverige
AdressSchibsted Sverige
Västra Järnvägsgatan 21
10517 Stockholm
KontorsadressVästra Järnvägsgatan 21
Jobbnummer 4081735
Observera att sista ansökningsdag har passerat.