Team Lead 1st line-support till Unionen
Bravura Sverige AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Publiceringsdatum2023-07-03Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Unionen.
Om företagetUnionen är Sveriges största fackförbund och som finns för tjänstemän på den privata arbetsmarknaden. Deras vision är att skapa trygghet, framgång och glädje i arbetslivet. Unionen har inflytande och ansvar för mer än bara dem själva, och en ambition att driva frågor som påverkar hela samhället. De bidrar med att varje dag hjälpa människor i det privata arbetslivet att få det bättre på arbetsmarknaden. Nationellt har Unionen kontor på 23 orter med cirka 1000 medarbetare. I Stockholm sitter du tillsammans med 600 kollegor i moderna lokaler med tillgång till gym mitt i Stockholm City. Kontoret präglas av en prestigelös och välkomnande kultur samt värderar gemenskap och trygghet högt.
Unionen har under de senaste åren haft en omfattande digital utveckling och till följd av detta satsar de nu på ett nytt internt 1stline team som tidigare varit externt. I rollen som 1stline agent hos Unionen kommer du därför få möjligheten att vara med och bygga upp samt utveckla 1stline teamet och erbjuds framledes många utvecklingsmöjligheter.
Dina arbetsuppgifterSom teamleader för 1st line-supporten ingår du i ett team om 6-7 personer och tillhör IT-avdelningen med ca 26 kollegor. Du är med och bygger upp avdelningen från början samt förväntas ta stort ansvar och driva utvecklingen framåt. Du ansvarar över att driva teamet framåt genom att säkerställa högkvalitativ teknisk support och service gentemot organisationens användare. Du innehar en nyckelroll för IT-avdelningen genom att planera, organisera och övervaka IT-support aktiviteter.
Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att innefatta,
• Att leda och coacha supportteamet för att säkerställa effektiv och högkvalitativ teknisk support till användare och kunder
• Att planera, organisera och övervaka IT-supportaktiviteter, inklusive incidenthantering, ärendehantering, felsökning och problemlösning
• Att ansvara för att hantera och prioritera incidenter och problem, och att arbeta proaktivt för att minska risken för liknande problem i framtiden
• Att samarbeta med andra tekniker och specialister för att lösa mer komplexa problem och för att tillhandahålla högkvalitativ support till användare
• Att bidra till utvecklingen av IT-supportprocesser, rutiner och policys för att förbättra supporten och användartillfredsställelsen
• Att delta i projekt och initiativ som rör IT-support, och att fungera som en brygga mellan support och andra tekniska avdelningar och team
• Att övervaka och rapportera KPI:er och statistik för supportteamet, och att driva förbättringar baserat på data och resultat
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Mycket god teknisk kompetens och flerårig erfarenhet av IT-support, med fördel 2nd line alternativt ledande funktion inom området support
• Erfarenhet av att utveckla och implementera IT-supportprocesser och rutiner, samt driva förbättringar baserat på data och resultat
• Svenska obehindrat i tal och skrift
• Mycket goda kunskaper om olika tekniska plattformar, verktyg och system som servrar, nätverk och databaser
• Erfarenhet av ITIL
Vi söker dig som trivs i en stöttande roll där du får ge service till andra. När någon ber dig om hjälp är du tillmötesgående och delar gärna med dig av din kunskap till andra. Du blir motiverad av problemlösning och tycker det är roligt att fördjupa dig i komplexa problem. Du anstränger dig alltid för att kunna leverera bästa möjliga lösning, och du uppskattar att se konsekvenserna av jobbet du lägger ner. Vidare är du uppmärksam på detaljer och upptäcker sådant som andra ofta missar. Du tycker om att göra saker ordentligt och har en förmåga att skapa och hålla en struktur som gör att allt du gör och lämnar ifrån dig innehar en hög kvalitet. Slutligen förstår du vikten av god kommunikation och är duktig på att muntligen uttrycka dig tydligt och välformulerat i både små och stora grupper. På samma sätt lyssnar du in andra och anpassar dig och din kommunikation efter person och situation för att nå fram.
Övrig information:
Start: September
Plats: Olof Palmes gata 17, Hötorget, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse. Övriga villkor enligt kollektivavtal
Facklig kontakt: Tobias Levin,
tobias.levin@unionen.seFunderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt,
info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Ersättning Enligt överenskommelse.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-07-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)
Arbetsplats Bravura
Kontakt Emma Dellerbjörk
emma.dellerbjork@bravura.se 08-40024050 Jobbnummer 7935730
Observera att sista ansökningsdag har passerat.