Team Lead - Customer Support

Talentech AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Talentech AB i Stockholm

Talentech är Nordens ledande leverantör av IT-lösningar för HR med system som täcker hela kandidat- och medarbetarresan; från att attrahera, rekrytera och onboarda talanger, till HR-administrationen och utvecklingen av medarbetare. Vi är ett växande företag med en stark samarbetskultur där vi jobbar tillsammans mellan avdelningar. Vi söker nu en team lead till vår Customer Support som kommer att leda teamet och hjälpa till att skapa kundupplevelser i världsklass!

Om rollen

Vi söker dig som vill leda vår Customer Support för att se till att våra kunder har den allra bästa upplevelsen hos oss. Teamets uppdrag är att se till att ge tekniskt stöd till våra kunder för att de ska kunna använda våra system på bästa sätt, vilket såklart blir grunden för allt vi gör på Talentech. Ditt uppdrag utöver detta är att coacha och inspirera teamet att ge high level service till våra kunder.

Att vara kund hos Talentech ska vara en upplevelse utöver det vanliga. Lite lagom räcker helt enkelt inte särskilt långt hos oss. Vi satsar på ett långvarigt förhållande där vi alltid kan tänka oss att ge lite mer än vad vi tar.

Hos oss kommer du att:

• Leda vårt customer support-team
• Utarbeta effektiva supportprocesser och -rutiner och följa upp efterlevnaden av dem
• Arbeta aktivt med att ge våra kunder bästa möjliga support och stötta teamet i detsamma
• Aktivt sätta upp, följa upp, utvärdera och rapportera på våra supportflöden och SLA:er
• Vara ett eskaleringsled internt och mot kund, samt prioritera ärenden och arbetsuppgifter inom teamet

Vi söker dig som:

• Har erfarenhet av att leda supportteam inom SaaS, tech eller liknande branscher
• Har god affärsförståelse för hur serviceprocesser bidrar till kundnöjdheten och har förmåga att bygga goda kundrelationer
• Har stort tekniskt intresse och lätt för att ta till dig nya system och navigera i en tekniskt komplex verksamhet
• Har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift (svenska och engelska)
• Tycker om att driva effektiviseringsarbete och har vana av förändringsarbete
• Trivs bäst när det är många olika saker på gång samtidigt i en miljö där vi stöttar och lär av varandra

Mer information

Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde snarast. Det spelar ingen roll om du ansöker med CV, LinkedIn-profil eller personligt brev, så länge du visar ditt intresse. Intervjuer sker löpande, så inkom gärna med din ansökan redan idag!

Har du frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till Fredrik Mæhlum, COO of Talentech, fredrik.mahlum@talentech.com

Varmt välkommen med din ansökan!

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-05-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Talentech AB (org.nr 556675-7810), http://www.talentech.com

Arbetsplats
Talentech

Jobbnummer
7716590

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Talentech AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Talentech AB: