Team Coach till Miljonlotteriets härliga kundservice

Miljonlotteriet / Försäljningsjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla försäljningsjobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Miljonlotteriet i Mölndal, Göteborg, Härryda, Norrköping, Stockholm eller i hela Sverige

Om Miljonlotteriet:
Miljonlotteriets vision är att hjälpa utsatta barn och vuxna med att komma till en trygg och drogfri miljö. Resan började 1964 och nu är Miljonlotteriet en av Sveriges största och äldsta speloperatör och allt överskott går oavkortat till ideell verksamhet.
Miljonlotteriets grundsyn är att medarbetarna är den viktigaste resursen och att detta genomsyrar allt vi företar oss.

För Miljonlotteriet är det viktigt att vara en god förebild både internt och externt. Miljonlotteriets inställning är att all personal ska uppleva att det är lika roligt att komma till arbetet på morgonen som det ska vara att gå hem på eftermiddagen. Vi ska dessutom vara en god förebild i det samhälle vi lever i.

Miljonlotteriets Kundcenter söker en Coach med fokus på att utveckla avdelningens försäljning och kundupplevelse.

Totalt består avdelning idag av ca 20 personer som hanterar kundkontakt via telefon, chatt, mail, och brev. Då vår nuvarande Coach ska på föräldraledighet söker vi nu en ny kollega.

Som Coach är du spindeln i nätet och har en viktig roll för Miljonlotteriets Kundcenter och Miljonlotteriets kunder. Du har genom din erfarenhet och ditt operativa arbetssätt ett öra mot marken och kan genom detta lyfta dina kollegor till nya höjder.

Som Coach är du inte rädd att ta egna initiativ, även i stressiga situationer som kan uppstå. Du arbetar resultatinriktat där försäljning (nykundsbearbetning och merförsäljning) är otroligt viktigt för att utveckla avdelningen och företaget.
I ditt arbete som Coach arbetar du väldigt nära Miljonlotteriets Kundcenterchef.
Om dig

Du har erfarenhet inom Kundservice där du tidigare har arbetat som Teamledare, produktspecialist, QA, Säljcoach eller liknande. Du ser försäljning vara en naturlig del i service. Du har erfarenhet av att leda och utveckla försäljning såväl medarbetare. Genom din och gruppens fantastiska prestation bidrar ni till en bättre värld.

Som person är du målinriktat, flexibel och ödmjuk. Du skulle förklara ditt ledarskap som situationsanpassat. För dig är det viktigt att fira när gruppen gjort stora förbättringar.
Som Coach ansvarar du bland annat över:
• Kvalitet och kompetensnivå för att leverera den bästa servicen
• Utbildning av ny och befintlig personal
• Resultat i form av avdelningens Antichurn, försäljning och NKI
• Kontinuerlig feedback (i form av medlyssning, individuella feedbacksamtal, team möten m.fl.)

Meriterat är om du erfarenhet av bemanningsplanering (WFM).

Formella krav
• Avslutad gymnasial utbildning
• Erfarenhet från liknande roll (teamledare, produktspecialist, QA, säljcoach eller liknande)
• Erfarenhet av Kundservice
• Talar och skriver obehindrat svenska och engelska
• God datorvana

Tjänstgöringsgrad
100%, vikariat

Publiceringsdatum
2019-01-04

Ersättning
Fast månadslön enligt överenskommelse.

Utöver detta har du som anställd på Miljonlotteriet Riskkupongkort och även möjligheten att träna på arbetstid.
Är du den vi söker?
Vi kommer att intervjua fortlöpande under annonseringstiden och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Sista ansökningsdag är: 2018-02-28.
Skicka ditt CV och personligt brev till: rekrytering@miljonlotteriet.se
Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta Kundcenterchef Sebastian Shabani på sebastian.shabani@miljonlotteriet.se

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-03

Företag
Miljonlotteriet

Kontorsadress
Metallvägen 4

Jobbnummer
4537774

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Miljonlotteriet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Miljonlotteriet: