Te-älskande Office Manager till E.W.C Scandinavia AB

Jurek Rekrytering & Bemanning AB / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Är du den på din arbetsplats som har koll på allt? Har du en förmåga att hantera flera projekt parallellt, utan att för den delen tappa strukturen och noggrannheten i ditt arbete? Söker du en ny utmaning och vill komma till en liten och familjär arbetsplats där din insats verkligen gör skillnad? Älskar du te? Då är det dig vi söker!

Om verksamheten

East West Company Scandinavia AB är ett familjeägt grossistföretag som importerar och exporterar teer till alla världens hörn. Företaget grundades av den svenska te pionjären Vernon Mauris år 1978, som sedan öppnande The Tea Centre of Stockholm, en detaljistbutik som ligger i anslutning till kontoret på Hornsgatspucklen vid Mariatorget. Vårt fokus är att presentera te som en mångsidig dryck och öka kunskapen och kvalitén på marknaden. Med hjälp av våra kunder så som Grand Hotel, Svenskt Tenn, Nobel Museet och många fler så kan vi förmedla vår passion för denna produkt och dess mångsidighet.

Publiceringsdatum
2019-05-22

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Office Manager fungerar du som spindeln i nätet på bolaget och rapporterar till VD. Din roll kommer vara bred, varför vi söker dig som är flexibel och prestigelös. Du arbetar tätt ihop med VD, såväl som butikens medarbetare samt med externa konsulter. Du har ett övergripande driftansvar för både butik och kontor, där du exempelvis hanterar leveranser och ser till att allt fungerar i butiken. Vidare arbetar du med:

* Inköp - alltifrån lagerkontroll till inleverans
* Försäljning - leverera produkter till kund och fakturera.
* Orderhantering - hantera inkommande order, se till att den packas och skickas ordentligt
* Kundkontakt - ansvar för inkommande mejl och samtal
* Delta vid Te-provningar

Du förväntas även ha förståelse för- och insyn i:

* Bokföring, månadsbokslut samt momsdeklarationer i samverkan med extern konsult
* Assistera VD med diverse uppgifter, högt och lågt!

Vem är du?

Vi värderar dina personliga egenskaper högt! Personen vi söker till denna roll har en förmåga att se till helheten och tar gärna egna initiativ- och kommer med förslag för att utveckla och driva verksamheten framåt. Rollen innebär en stor bredd av arbetsuppgifter och du behöver inte nödvändigtvis ha erfarenhet av dessa sedan tidigare, men vi ser att du är prestigelös, flexibel och villig att lära. Av samma anledning är det centralt att du kan prioritera mellan arbetsuppgifter på ett relevant sätt.

Vi tror att du har tidigare erfarenhet av butiksarbete, med fördel som butikschef. Vidare har du enkelt för siffror och system samt trivs med arbetsuppgifter av administrativ karaktär. Du är den som ser till att hitta lösningar på problem, som vid första anblick inte tycks självklara.

Du erbjuds

Du erbjuds en varierad roll i ett familjärt bolag med härlig stämning. Här jobbar alla tillsammans för att driva företaget framåt och din insats är central för dess fortsatta framgång. DU kommer göra skillnad!

I denna rekrytering samarbetar E.W.C Scandinavia AB med Jurek Rekrytering & Bemanning. Vid frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare My Andersson på my.andersson@jurek.se alternativt på 073 745 43 11. Urval och intervjuer hanteras löpande, varför tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sökord: Office Manager, Office Assistant, Kontorsansvarig, Retail, Administrativ Assistent, Assistent, ekonomiassistent.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
My Andersson

Företag
Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Adress
Jurek Rekrytering & Bemanning AB
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm

Kontorsadress
Biblioteksgatan 11

Jobbnummer
4803539

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB: