TDC söker voicesupport tekniker

TDC Sverige AB / Supportteknikerjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos TDC Sverige AB i Sollentuna, Stockholm, Norrköping, Örebro, Linköping eller i hela Sverige

TDC söker voicesupport tekniker

I Sverige erbjuder TDC helhetslösningar inom it och telekom till företag och organisationer där lösningarna ska bidra till utveckling av effektivitet, relationer och affärer. Företaget är representerat över hela landet med cirka 800 medarbetare. TDC Sverige AB är ett dotterbolag inom TDC-koncernen - Nordens tredje största telekomföretag med en årlig omsättning om cirka 32 miljarder kronor och drygt 9 000 medarbetare (2015). TDC grundades i Danmark 1882.

Press- och nyhetsrum: mynewsdesk.com/se/pressroom/tdcsverige
Twitter: twitter.com/tdcsverige
Linkedin: TDC Sverige
Webb: tdc.se

Voicesupporten består av två huvudområden, fast telefoni och mobiltelefoni. Den fasta telefonin består av felsökning, -avgränsning, -avhjälpning i PSTN-nätet liksom det IP baserade. Mobiltelefonin består av felsökning, -avhjälpning, -avgränsning i vårt core nät samt avgränsning/felanmälning mot vår radionätsleverantör. Inom mobiltelefoni ingår också att hjälpa till med mobil terminalsupport.

Publiceringsdatum
2016-07-13

Arbetsuppgifter
Som voicesupport tekniker tar du ta emot tekniska kundsamtal och mail samt registrerar i ärendesystem med följande felhantering. Du ska avgränsa terminalproblem, applikationsproblem respektive nätproblem samt göra åtgärder eller identifiera vart du tar det vidare för felsökning. Du behöver bland annat kunna läsa och tyda systemloggar samt göra spårningar.

Dina personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är:
Drivande, snabblärd, analytisk och teknisk samt trivs med tät kundkontakt. Du är en analytisk och kundorienterad problemlösare. En positiv och serviceinriktad person som trivs både med att arbeta självständigt och interagera med andra, ibland i en koordinerande roll för att lösa fel. Du är intresserad av att utvecklas i takt med tekniken.

Du har en teknisk utbildning med erfarenhet inom telekom, hanterar flytande svenska och engelska i både tal och skrift.

Goda kunskaper inom SIP, VOIP-nät, mobil enhetssupport.

Meriterande kunskap
OSIX-spårning, Nokia DX, IP och PBX samt bred terminalkännedom.

Placeringsort: Sollentuna

Urvalsprocessen kommer att ske löpande varför vi gärna vill ha din ansökan så snart som möjligt. Vi ber dig även genomföra alla steg i rekryteringen. Vi använder oss av personlighetstester samt videointervjuer, ett mail med instruktioner kommer att skickas ut till dig efter att du registrerat din ansökan. Genom att vi använder både tester och videointervju får vi en objektivare rekryteringsprocess och kan på så sätt aktivt arbeta för att uppnå mångfald. Tänk på att även kolla i skräpposten i din mailkorg.

Facklig kontaktperson:
Unionen Christer Svedberg, telefon: 08 519 81248
SEKO Lars-Ove Hedman, telefon: 0708-241029.
Akademikerna Hassan Akhlaghi, telefon: 08-519 81539

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-31
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Louise Anderberg louise.anderberg@tdc.se
Fredrik Clerborn fredrik.clerborn@tdc.se

Företag
TDC Sverige AB

Adress
TDC Sverige AB
Norra Malmvägen 143
19162 Sollentuna

Kontorsadress
Norra Malmvägen 143

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2952493

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från TDC Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos TDC Sverige AB: