Talent Acquisition & Development Partner Till Alten Göteborg - Alten Sverige AB - Administratörsjobb i Göteborg
Talent Acquisition & Development Partner Till Alten Göteborg
Alten Sverige AB / Administratörsjobb / Göteborg
2021-02-23

Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv
Visa alla jobb hos Alten Sverige AB i Göteborg

Nu söker vi på ALTEN efter en Talent Acquisition & Development Partner med placering på huvudkontoret i Göteborg!

Som Talent Acquisition & Development Partner ingår du både i den svenska HR-organisationen och i ett internationellt team med kollegor i Europa. I rollen kommer du initialt att arbeta med rekrytering av personal till funktionerna inom Corporate Services till ALTEN Sverige. Det är en konsultativ och samordnande roll där du hanterar och driver rekryteringsprocesserna från början till slut tillsammans med rekryterande chefer inom diverse funktioner och divisioner. Funktionen som i Sverige utgörs av dig och din närmsta chef (som också sitter i Göteborg) fokuserar på rekrytering till stabs och chefspositioner för hela den svenska verksamheten vilket innebär ett nära samarbete med ledningsorganisationen.

Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat att:
* Planera rekryteringsprocessen tillsammans med rekryterande chef där du definierar specifikationen av krav
* Skriva, publicera och hantera jobbannonser
* Söka efter och attrahera kandidater till rekryteringsprocessen
* Ansvara för bokning av intervjuer med kandidater
* Delta i intervjuer tillsammans med rekryterande chef
* Genomföra referensintervjuer
* Ge feedback till kandidater
* Rekryteringsadministration
* Löpande rapportering till närmsta chef

På sikt finns möjlighet att involveras i och ta mer ansvar inom övriga arbetsområden som avdelningen ansvarar över.

Vi söker dig som har en kandidatexamen inom personalvetenskap, HR eller motsvarande område. För att vara rätt för rollen har du ett genuint intresse för rekrytering och det är meriterande om du har något års erfarenhet av headhunting eller search. Du har förmåga att ta eget ansvar, driva processer självständigt och proaktivt samt har ett strukturerat men flexibelt arbetssätt. Det är viktigt att du är en person som tar stort ansvar över ditt arbete och tycker det är viktigt att säkerställa kvalitet i de processer du hanterar. Du trivs med att arbeta i en social och relationsskapande roll i en föräderlig och dynamisk miljö. Vidare är du skicklig på att samarbeta, kommunicerar prestigelöst och du trivs bra i en serviceinrikad funktion. Då rollen kräver daglig kontakt med chefer, kollegor och kandidater på både svenska och engelska krävs också att du är flytande i båda språken, både muntligt och skriftligt.

Placering är på vårt huvudkontor i Göteborg och tjänstens omfattning är på 100% tillsvidare med start enligt överenskommelse. Resor till våra övriga kontor kan förekomma några gånger per år.

Om ALTEN
ALTEN är ett av Europas ledande konsultbolag med över 37 000 anställda i 25 länder. Vi utvecklar och levererar kompetens till världsledande bolag inom branscher som Energy, Telecom, Automotive, Defence & Aerospace och Industry. Vi har flertalet förmåner såsom friskvårdsbidrag, arbetstidsförkortning och tjänstepension. Hos oss får du en rolig arbetsplats som präglas av fartfylldhet, frihet under ansvar och härliga kollegor.

För frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta Talent Acquisition & Development Partner Fanny Strömberg via fanny.stromberg@alten.se. Rekryteringsprocessen pågår löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt men senast den 8 mars.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2021-02-23

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-03-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Alten Sverige AB

Jobbnummer
5591269


Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Alten Sverige AB: