Talent Acquisition Manager till internationellt industriföretag

Experis AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Experis är ett konsult- och rekryteringsbolag med fokus på specialister inom IT, Engineering, Finance och Executive. Vi vänder oss till dig som är chef eller specialist och som vill ta nästa steg i karriären. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Vi söker åt kunds räkning en Talent Acquisition Manager åt ett internationellt industriföretag i Sickla.

Uppdragslängd: 12 månader.

Start: omgående.

Publiceringsdatum
2016-10-19

Dina arbetsuppgifter
Som Talent Acquisition Manager kommer du arbeta med att proaktivt söka upp och förvalta och säkerställa deras kandidatintag. Du kommer vara ansvarig för kandidatinflödet och arbeta mot flera av företagets avdelningar och därmed arbeta mot olika typer av yrkesprofiler. Du kommer framförallt arbeta med gentemot mer seniora profiler inom ingenjörs, sälj och marknad.

Rollen som Talent Acquisition Manager finns inte i dagsläget utan du kommer själv få ansvara för att utveckla och etablera processen. I din roll kommer du framförallt arbeta med att söka upp externa kontakter men även vara en stöttande funktion vid internrekrytering.

Du kommer till exempel att:

• Upprätthålla kontakt med intressanta kandidater

• Arbeta med för att hitta rätt kandidater till aktuella rekryteringsprocesser

• Identifiera lämpliga sökkanaler och målgrupper för ditt arbete och sätta konkreta mål för uppsökandet av kandidater

• Hålla kontakt med rekryterande chefer inom organisationen och löpande presentera relevanta kandidater

Erfarenheter
• Tidigare erfarenhet av att utveckla och bygga processer

• Tidigare erfarenhet av att arbeta med search och uppsökande rekrytering

• Har en akademisk utbildning, gärna inom HR eller motsvarande

• Har god vana av att arbeta med telefonen som verktyg

• Goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift

Det är även meriterande om du har tidigare erfarenhet av administration då det i dagsläget inte finns något färdigt system för att förvalta kandidaterna utan något du själv kommer ha möjlighet att utveckla.

Vem är du?

Vi söker dig som är driven och med en god förmåga att arbeta självständigt och driva dina egna processer då arbetsplatsen idag präglas av frihet under ansvar. Du har en vilja att ta egna initiativ och drivs av att få vara med och påverka för att identifiera förbättringsmöjligheter som kan driva organisationen framåt. Vi förutsätter även att du har skinn på näsan och vågar ta för dig och känner dig trygg i att äga din egen process och i att stötta både rekryterande chefer och övriga i HR-teamet.

Kontaktperson för detta jobb
Urval sker löpande. Har du frågor om rollen som konsult på Experis är du välkommen att kontakta Konsultchef Arvid Jakobsson, .

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Contract

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-30
Ange följande referens när du ansöker: 12634
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Arvid Jakobsson Arvid.Jakobsson@se.experis.com

Företag
Experis AB

Adress
Experis AB
11181
11181 0180

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
3114843

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: