Taktisk Planerare För Inkommande Flöde Till B&b Tools

Experis Sverige / Lagerjobb / Ulricehamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla lagerjobb i Ulricehamn, Borås, Mullsjö, Tranemo, Svenljunga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Sverige i Ulricehamn, Borås, Tranemo, Svenljunga, Herrljunga eller i hela Sverige

Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister - via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
B&B TOOLS är den största leverantören av industriförnödenheter och industri-komponenter samt därtill relaterade tjänster till industri- och byggsektorn i norra Europa. B&B TOOLS skapar mervärden med effektiva inköps- och logistiklösningar, hög kompetens samt god marknadstäckning. Visionen är First in MRO (Maintenance, Repair & Operations). B&B TOOLS är noterat på NASDAQ OMX Stockholm sedan 1976. Koncernen omsätter cirka 8 miljarder SEK på årsbasis och har cirka 3 000 anställda.
B&B TOOLS Supply Chain AB har till uppgift att utveckla och driva hela B&B TOOLS koncernens materialförsörjningskedja, från leverantörer till slutkunder med hjälp av två centrala lager. Bolaget svarar även lokalt för drift, underhåll och intern service av koncernens fastigheter.
www.bb.se
Nu rekryterar Experis på uppdrag av B&B TOOLS Supply Chain AB.
Placering i Ulricehamn.

Publiceringsdatum
2011-11-24

Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en Taktisk planerare till avdelningen för Inkommande flöde med placering i Ulricehamn. Som Taktisk planerare blir du ansvarig för att planera det ankommande godset till B&B TOOLS Centrallager samt identifiera problemområden och genomföra aktiviteter för att säkerhetställa rätt kapacitet.
Som Taktisk planerare fokuserar du på att skapa ett så jämt inflöde som möjligt till Centrallagren samt takta hemtagningen av gods från B&B TOOLS fjärrbuffert i Asien. Tjänsten innebär att aktivt analysera, vidareutveckla, och förbättra kapacitetsplaneringen så att flaskhalsar och problemområden hanteras i god tid, och att de stödjer koncernens resa mot en integrerad logistiklösning från leverantör till slutkund. Du kommer att vara en viktig del i koncernens utveckling och möjligheterna blir flera att utveckla din kompetens inom taktisk planering.
De vanligaste arbetsuppgifterna består av:
• Att styra, utveckla och effektivisera eget arbetet i samråd med Chef.
• Att identifiera brister, flaskhalsar och problemområden relaterade till inkommande gods upp till 1 år före ankomst.
• Att utveckla och förbättra det taktiska planeringsförfarandet
• Att takta hem godset från fjärr bufferten
• Att aktivt bidra med utveckling av processer och rutiner i Gods in.
• Att koordinera aktiviteter hos övriga personer inom Inkommande flöde så att respektive lagers kapacitet säkerhetsställs.
• Att arbeta i enlighet med koncernens policy och Inbounds processer och rutiner
• Att skapa en bra kommunikation med alla kontaktytor - leverantör, transportörer, logistik, tull, gods in och affärsområden.
Vem är du?
Har du erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter är du rätt person för tjänsten. Vi ser även att du har relevant högskoleutbildning som tex. dataekonom, civilekonom, logistiker eller industriell ekonomi eller annan lämplig motsvarande utbildning. Du har flerårig erfarenhet av planering och logistik. Vi ser även att du har erfarenhet från transport och transportplanering från terminalverksamhet. Du besitter goda kunskaper inom affärs/lagerdatasystem och har inköpserfarenhet. Du talar och skriver fytande svenska och engelska.
Som person är du projektledaren som har förmågan att se förbättringsmöjliheter och sätter dem i verket samtidigt som du är lyhörd.
Du har en hög analytisk förmåga som ser samband och har god förståelse för olika lösningsalternativ. Du planerar och organiserar arbetet på ett systematiskt sätt, samlar, dokumenterar och delar med dig av strukturkapital till andra. Du skall ha en hög social kompetens, vara en god kommunikatör och ha hög serviceförmåga.

Kontaktperson för detta jobb
Välkommen att söka tjänsten via experis.se med registrerat CV och personligt ansökningsbrevv. För mer information kontakta Kataria Czudowska 033-23 70 44. Urval sker löpande, sista ansökningsdag är 7 december.

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-12-07
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Katarina Czudowska, 033-23 70 44

Företag
Experis Sverige

Adress
Experis Sverige
BOX 1125
11181 Stockholm

Jobbnummer
1088376

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Sverige: