Taktisk inköpare Sandviken

Adecco Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Hofors, Ockelbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Sandviken, Gävle, Hofors, Ockelbo, Älvkarleby eller i hela Sverige

Nu söker vi en taktisk inköpare till en utav våra kunder i Sandviken!

Syftet med tjänsten är att kvalificera, upprätthålla och leda en leverantörsbas. Vidare innebär den att säkerställa att leverantörsbasen är finansiellt stark, tekniskt kompetent och strategiskt anpassad.

Vi söker dig som har en högskoleutbildning med inriktning mot industriell ekonomi och/eller logistik eller erfarenhet som kan liknas vid denna. För att lyckas i denna roll har du stor erfarenhet inom arbetsområdet samt 1-2 års erfarenhet av internationellt inköpsarbete på taktisk eller strategisk nivå. Du har en förmåga att tänka strategiskt, nytänkande, kreativt och analytiskt samtidigt som du är duktig på att leda, förhandla samt utvärdera olika handlingsalternativ och bedöma risk. För att trivas hos oss i denna roll krävs det att du har stor förmåga att kommunicera professionellt, muntligt och skriftligt, med interna och externa kontakter samt att du talar engelska samt svenska obehindrat. Du bör vara duktig på MS Officepaket samt mycket duktig på MS Excel.

I denna tjänst får du dagligen förmånen att strukturera och upprätta avtal och upphandlingar enligt beslutad process genom exempelvis SASP. I den dagliga verksamheten kommer du att leda och utveckla leverantörsrelationer samt säkerställa att inköpspolicies, inköpsprocedurer, etiska krav samt lagar och regler efterföljs. Du kommer att få god användning av din erfarenhet samt kunskap då du i denna roll utför möjlighetsanalyser för att identifiera och genomföra projekt som kan resultera i kostnadsbesparingar och/eller ökat värde. Detta sker både individuellt samt med leverantören. Du får ett stort förtroende då det är du som ansvarar för leverantörernas leveransförmåga och det är även din uppgift att utforma strategier för långsiktig flexibilitet och leveransförmåga inom din inköpskategori.

I ditt dagliga arbete får du ansvara för in- och utfasning av leverantörer och produkter samt analysera affärsprocesser och fastställa besparningsmöjligheter. Du får även möjligheten att initiera och leda processförbättringar. Vi ser att du gärna tar initiativ till samarbete med andra avdelningar samt har god marknadskunskap inom den delen av organisationen du verkar. Vidare får du mäta prestationen i processen där du verkar och aktivt driva och initiera åtgärder för att kontinuerligt förbättra denna.

Publiceringsdatum
2013-02-08

Arbetstider och omfattning
Tjänsten innebär en anställning hos Adecco som konsult med ett uppdrag som sträcker sig fram till årsskiftet. Då tillsättning sker snarast pågår rekryteringsprocessen löpande. Arbetstid är kontorstid.

Så ansöker du
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elin Sundin 023-705596

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Gustavsviksvägen 7
10224 Örebro

Jobbnummer
1462078

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: