Täby Kommun söker Kommunsekreterare

Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Täby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Täby, Vallentuna, Upplands Väsby, Danderyd, Sollentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm i Täby, Upplands Väsby, Danderyd, Sollentuna, Solna eller i hela Sverige

Täby är en av Sveriges mest attraktiva kommuner med närhet till både arbetsplatser, grönområden och skärgård. Täby ligger strategiskt placerat strax norr om Stockholm och det bor 63 000 personer här. Vi ser ljust på framtiden och bygger därför fler bostäder, välkomnar fler företag och satsar på förbättrad service med stor valfrihet. I Täby erbjuder vi dig stora möjligheter och intressanta utmaningar. Som medarbetare är du viktig och ditt arbete gör Täby ännu mer attraktivt. Täby - att växa med.
Kommunledningskontoret är en central stöd- och serviceorganisation som förser kommunens verksamheter med tjänster inom ekonomi, administration, IT, utredning m.m. Denna tjänst är placerad inom kansliet och arbetsplatsen är kommunalhuset i Roslags Näsby.

Publiceringsdatum
2011-11-03

Dina arbetsuppgifter
I kansliet finns den samlade nämndadministrationen för kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och fyra av facknämnderna. Här samordnas berednings-processerna för de politiska organen och uppgifterna spänner från registratur, ärendeplanering, beredning av ärenden till administration av sammanträdena.
Som kommunsekreterare ska du kunna vara kommunstyrelsens och kommun-fullmäktiges sekreterare. Därutöver kan det förekomma sekreterarskap i beredningar, i andra möten och projekt samt ställföreträdarskap i andra nämnder. I uppgiften ingår att ge stöd till såväl förtroendevalda som handläggare i administrativa och formalia- frågor. Kommunsekreteraren handlägger också egna ärenden och fungerar som arkivsamordnare för kommunstyrelsen.
Du kommer också att ha en viktig roll i kansliets arbete med val och folkomröstningar.

Kvalifikationer
Du behöver ha en samhällsvetenskaplig högskoleexamen, kunskaper inom det kommunalrättsliga området och erfarenhet från arbete nära ledningen i en politiskt styrd organisation. Du behöver också ha egen erfarenhet av kvalificerad ärendehandläggning.
Arbetet ställer krav på god samarbetsförmåga och en positiv attityd till att ge service. Du behöver också vara ansvarstagande och mycket noggrann och strukturerad i arbetet. Vi ser över våra rutiner och utgår ifrån att du är förändringsbenägen och vill vara med och utveckla dem.
Vi erbjuder!
Du får ett spännande och utvecklande arbete i en väl fungerande organisation där vi värdesätter gott samarbete och resultat. Tjänsten är på heltid och skall tillsättas omgående.
Välkommen med din ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Adecco Rekrytering och rekryteringskonsulterna Marie-Louise Bååth, tel. 08-598 982 61, marie-louise.baath@adecco.se och Natalie Jacquet, tel. 08-598 986 11, natalie.jacquet@adecco.se . För att söka tjänsten går du in på www.adecco.se under lediga tjänster. Vi ser fram emot att få din ansökan snarast, dock senast den 21 november

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-11-21
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm

Adress
Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm
Box 12127
10224 Stockholm

Kontorsadress
Kungsgatan 60
Stockholm

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-100 500

Jobbnummer
1071007

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm: