Täby kommun rekryterar nämndsamordnare till fastighetsutskottet

Experis Sverige Huvudkontor / Administratörsjobb / Täby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Täby, Vallentuna, Upplands Väsby, Danderyd, Sollentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Sverige Huvudkontor i Täby, Upplands Väsby, Sollentuna, Solna, Österåker eller i hela Sverige

Täby är en av Sveriges mest attraktiva kommuner med närhet till både arbetsplatser, grönområden och skärgård. Täby ligger strategiskt placerat strax norr om Stockholm och det bor ca 68 000 personer här. I Täby byggs många bostäder, fler företag etableras och kommunen satsar på förbättrad service med stor valfrihet. Täby - att växa med. Kommunledningskontoret är en central stöd- och serviceorganisation som förser kommunens olika verksamheter med tjänster inom ekonomi, upphandling personaladministration, IT, utredning m.m. Tjänsten är placerad inom kansliet som i vår kommun ansvarar för den samlade nämndsadministrationen, kommunarkivet och sekreterarstöd till kommunens ledning. Arbetsplatsen är idag kommunhuset i Roslags Näsby men i början av 2017 flyttar vi in i vårt nya kommunhus i Täby centrum.

Publiceringsdatum
2016-10-30

Dina arbetsuppgifter
Som nämndsamordnare i kansliet ansvarar du för att planera och förbereda ärendena till i huvudsak fastighetsutskottet, utskottet för stadsbyggnad och miljö (USM) samt utskottet för arbetsmarknads- och näringslivsfrågor (UAN) samt vid behov även kunna ansvara för beredningen i nämnder. En viktig del i rollen är planering av ärenden och samordning och bevakning av ärenden som ska vidare till kommunstyrelse och kommunfullmäktige.
Du som nämndsamordnare ansvarar för den administrativa processen; dokumenthantering, registrering, akthållning, administration och formalia kring beslutsunderlag, sammanträden i beredningens olika faser, protokoll och beslutsexpediering. Du samordnar framtagandet av ärenden tillsammans med andra handläggare och experter. Målsättningen är att utskotten ska få underlag av god kvalitet och att utskottens arbete ska löpa smidigt och korrekt, i detta har du en nyckelroll genom att väva ihop beredningsprocessen och följa ärendets gång.

Du kommer att tillhöra en liten grupp nämndsamordnare som utbyter yrkeserfarenheter, utarbetar rutiner och träder in för varandra vid frånvaro. Gruppen rapporterar till kansli- och upphandlingschef. Arbetet är i huvudsak självständigt men du kommer även att delta i olika arbetsgrupper och projekt.

Som nämndsamordnare arbetar du i en dynamisk miljö med goda förutsättningar för lärande och meningsfulla arbetsuppgifter. Arbetet omfattar heltid och i huvudsak dagtid, men nämndernas sammanträden och delar av beredningsprocesserna är förlagda till kvällar.

Utbildning/erfarenhet/egenskaper
Du har en relevant högskoleexamen och minst tre års erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation.
Du har mycket god förmåga att uttrycka dig i skrift på svenska, där det du skriver ska vara stringent och fånga det väsentliga. Som person är du strukturerad, noggrann och har hög arbetskapacitet. Goda resultat är viktigt för dig och du håller uppsatta tidsfrister. Den samordnande funktionen med flera olika kontaktytor fordrar att du är lyhörd och kan anpassa din kommunikation till dem du pratar med. Din samarbetsförmåga är god samtidigt som du är bra på att arbeta ensam och driva ditt projekt i mål

Kunskaper inom det kommunalrättsliga området, och/eller erfarenhet av ärendehandläggning ses som meriterande

Kontakt
I denna rekrytering samarbetar Täby kommun med Experis. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Ellen Engström, 08 7642427 ellen.engstrom@se.experis.com
Övriga kontakter: Fackliga representanter Gill Blomberg, gill.blomberg@taby.se samt Helena Klockare, helena.klockare@taby.se
Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ellen Engström 087642427

Företag
Experis Sverige Huvudkontor

Adress
Experis Sverige Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
3135133

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Sverige Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Sverige Huvudkontor: