Ta chansen att arbeta som ekonomiassistent under början av 2019!

Bemannia Kontor / Ekonomiassistentjobb / Sigtuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Sigtuna, Österåker, Håbo, Upplands-Bro, Upplands Väsby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bemannia Kontor i Sigtuna, Österåker, Håbo, Upplands-Bro, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Har du tidigare erfarenhet av arbete på en ekonomiavdelning och är intresserad av ett arbete under början av 2019? Vår kund i Sigtuna söker nu en ekonomiassistent för ett kortare uppdrag på deras ekonomiavdelning!

Om uppdraget:

Vår kund är inom de närmsta månaderna i behov av en ekonomiassistent för att stötta deras ekonomiavdelning. Tjänsten avser ett konsultuppdrag med start i början på januari som pågår till och med februari 2019. Arbetstiderna kommer inledningsvis vara 09.00-16.00, vilket kan komma att korrigeras under uppdragstiden.

Publiceringsdatum
2019-01-07

Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som ekonomiassistent hos vår kund kommer vara redovisning, leverantörsfakturor och registrering i verksamhetssystem. Redovisningen innefattar manuell bokföring för årsbokslut, avstämningar balanskonton och enklare kontoanalys. Hanteringen av leverantörsfakturor innebär kontering och granskningsattestering utifrån kontroll mot underlag. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att gå in i olika ekonomiuppgifter och att du har förmågan att snabbt börja arbeta självständigt i olika system utifrån instruktioner och underlag från ordinarie ekonom. De system du kommer arbeta i är ekonomisystemet Raindance, verksamhetssystemet IST Extens och Excel.

Kvalifikationer
• Gymnasieutbildning eller likvärdigt med inriktning redovisning
• Minst sex (6) månaders erfarenhet av arbete på ekonomiavdelning eller motsvarande
• Systemvana
• Kunskaper i Excel
• Det är meriterande med erfarenhet av Raindance och/eller IST Extens

Vad vi erbjuder dig:

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan:

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Alexandra Lindholm på e-postadress: alexandra.lindholm@bemannia.se. Ange annonstiteln för den tjänst som din fråga berör i ämnesraden i ditt mail.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på jobb@bemannia.se alternativt 08-84 53 00.

Alla våra lediga tjänster finner du här: www.bemannia.se/lediga-jobb/

Registrera ditt CV här: www.bemannia.se/registrera-ditt-cv/
Då finns du med i vår databas även för framtida rekryteringar.

Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.

Välkommen till Bemannia - Rätt person direkt!

www.bemannia.se www.facebook.com/bemannia

Varaktighet, arbetstid
75% Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Alexandra Lindholm

Företag
Bemannia Kontor

Adress
Bemannia Kontor
Sveavägen 155
11346 Stockholm

Kontorsadress
Sveavägen 155 11346 Stockholm

Jobbnummer
4540517

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bemannia Kontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bemannia Kontor: