Systemvan administratör med gott sifferminne sök

Adecco Sweden AB, Office & HR, Göteborg / Företagsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsekonomjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB, Office & HR, Göteborg i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Härryda eller i hela Sverige

Vill du ha en arbetsdag där du får utnyttja både din noggrannhet såväl som ditt goda sifferminne? Vi på Adecco Office & HR ger dig en möjlighet att utvecklas som person och utöka din arbetserfarenhet hos vår kund Ahlsell.

Ahlsell är det ledande tekniska handelsbolaget i Norden inom installationsprodukter, verktyg och maskiner, med verksamhet även i Baltikum och Ryssland. Ahlsell erbjuder professionella användare ett brett sortiment av varor och kringtjänster inom produktområdena VVS, El, Verktyg
& Maskiner, Kyl och GDS (Gör det själv). Koncernen har en årlig omsättning om ca 23 miljarder SEK och ca 5 300 anställda.

Som administratör hos Ahsell kommer du att ha ett varierande arbete. I din roll kommer du att ingå i avtalsgruppen och fungera som support till KAM, säljledare och försäljningschef. Förekommande arbetsuppgifter är att arbeta löpande med olika avtalskonstruktioner och avtalsförändringar samt ta fram statistik och underlag för beställningar. Här får du användning för ditt goda sifferminne då du ofta kommer att ta fram statistik och administrera detta i systemen. Mycket arbete sker i systemen Vivaldi och Excel. Vidare kommer du att ägna tid till att samordna, göra uppföljningar och kontrollera bonusutbetalningar samt arbeta med kundregistret. Andra uppgifter är uppdatering av hemsida samt att vara behjälplig med förekommande uppgifter såsom exempelvis introduktion av nyanställda, ta fram sammanställningar och göra bruttoprislistor mm. Visst arbete med internetbutiken ingår.

Uppdraget är med start 1 juni och varar tom sista september 2013. Arbetstid är 7.30-16.00.

Vem trivs här?
Du som tidigare har arbetat i en säljorganisation och har god kunskap om hur det fungerar kommer att passa in i rollen och känna att du tar ett kliv framåt. Har du mycket goda kunskaper i olika system, särskilt Access, Excel, Vivaldi och CRM-systemet Ahead, så är det här ett jobb för dig. Om du har telefonvana, förståelse för hur komplexa prissystem fungerar och har arbetat med kund- och leverantörsbonus så kommer du att känna igen dig i de dagliga arbetsuppgifterna. För att komma in snabbt i rollen bör du vara mycket van vid att sammanställa och ta fram statistik samt presentera vad du kommit fram till i PowerPoint-presentationer. Vi ser gärna att du är ekonomiskt lagd, med förståelse för bokföring och fakturahantering, och har insikt i EDI alternativt webhandel.

Är du en person som gillar att vara spindeln i nätet och serva dina medarbetare så är detta platsen för dig. Du som är noggrann och stresstålig kommer att göra ett bra jobb. Är du vidare serviceinriktad och lättlärd med ett sinne för affärer kommer du känna dig som hemma. Din goda förmåga att samarbeta och se ekonomiska sammanhang kommer att komma väl till pass och ditt goda sifferminne gör att du når framgång. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet.

Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida wwwww.adecco.se och ansöker därifrån. Här finner du en länk till annonsen: http://www.adecco.se/sv-SE/soker_du_jobb/Pages/platsannons.aspx?adid=1517543

Vid frågor om rekryteringsarbetet kontakta Rekryteringsansvarig Helena Åhs på tel: 031 - 725 45 16.

Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.

Välkommen att söka!

Publiceringsdatum
2012-05-07

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-05-18
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
Adecco Sweden AB, Office & HR, Göteborg

Adress
Adecco Sweden AB, Office & HR, Göteborg
Götgatan 11
41110 Göteborg

Kontorsadress
Götgatan 11

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 031-725 45 00

Jobbnummer
1234874

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB, Office & HR, Göteborg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB, Office & HR, Göteborg: