Systemutvecklare med SQL-kunskaper till Göteborg

Framtiden AB / Elektronikjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla elektronikjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Framtiden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Är du nyexaminerad inom Data/IT? Vill du arbeta på en IT-avdelning med spännande arbetsuppgifter? Då har vi jobbet för dig!

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Systemutvecklare kommer du att ingå i ett supportteam som utgår från Alektum Groups huvudkontor i Göteborg där all drift, hård- och mjukvara finns. Supportteamet ansvarar för löpande support och förvaltning av företagets affärssystem. De användare du supportar är kollegor i olika befattningar på något av företagets kontor.

Exempel på arbetsuppgifter:
• Skapa och underhålla schemalagda SQL-jobb
• Utveckla, modifiera och supportera importer, exporter och rapporter i Nova (inkassosystem)
• Felsöka och lösa kodrelaterade problem
• Skapa, modifiera och supportera kod i Nova
• Utveckla, modifiera och supportera email i MG Sync
• Daglig övervakning av Movelt och InOut
• Hantera inkommande ärenden verksamheten via vår servicedesk

Om företaget
Alektum Group är ett familjeägt, europeiskt kunskapsföretag i finansbranschen. Från huvudkontoret i Göteborg expanderar dem snabbt med tjänster inom information-, finans- och inkasso. I dagsläget är dem cirka 500 anställda i 16 länder och omsätter 700 miljoner kronor, med god lönsamhet.

Din profil
Då tjänsten är en supportfunktion söker vi dig med hög servicekänsla, som är noggrann och kvalitetsmedveten samt har ett affärsmässigt tänk. Du har förmågan att planera och prioritera ditt arbete, även under stressiga situationer. Du trivs med varierande arbetsuppgifter samt att arbeta i team.

Krav:
• Utbildning i Systemvetenskap, Data/IT eller likvärdigt
• Goda SQL-kunskaper
• Svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande:
• Kunskaper i inkassosystemet Nova
• Kunskaper i finanssystemet ProFinance

Om oss
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.



Villkor
Ort: Göteborg
Omfattning: Heltid
Start: Enligt överenskommelse

Vi hanterar ansökningar löpande, tveka inte ansök redan idag!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2019-03-25

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-05
Ange följande referens när du ansöker: 19453
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linn Alholt linn.a@framtiden.com

Företag
Framtiden AB

Adress
Framtiden AB
Drakegatan 7
41250 Göteborg

Kontorsadress
Drakegatan 7

Jobbnummer
4689005

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Framtiden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Framtiden AB: