Systemtekniker till servicedesk

Göteborgs kommun / Supportteknikerjobb / Göteborg
2022-08-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Systemtekniker till servicedesk" (publicerad 2023-09-07) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg, Härryda, Tjörn, Alingsås, Uddevalla eller i hela Sverige

Intraservice är Göteborgs Stads interna serviceorganisation. Vår uppgift är att bidra till att göra det enklare att arbeta i Göteborgs Stads olika verksamheter. Vi är inne på en spännande resa med nya uppdrag och ansvarsområden, vilket gör att vi behöver fler kompetenta och engagerade kollegor. Idag är vi drygt 700 anställda.
Läs mer om oss på http://www.goteborg.se/intraservice


Publiceringsdatum
2022-08-15

Arbetsuppgifter
Vi är Göteborg. Stimuleras du av att hjälpa människor med IT-relaterade problem och brinner dessutom för service? Bra, då behöver vi dig!

I rollen som systemtekniker på Servicedesk tar du emot, löser ärenden och ger kvalificerad support till Göteborgs Stads medarbetare via telefon, mejl och fjärradministrationsverktyg.
Du bedömer och sorterar ärenden utifrån vilka som ska lösas av dig i första linjen samt vilka ärenden som ska registreras och eskaleras vidare inom organisationen. Arbetet sker på schemalagd arbetstid.



Kvalifikationer
Du har minst gymnasieutbildning inom IT eller motsvarande och flerårig erfarenhet av att ge support via telefon, chatt och fjärradministrationsverktyg på datorer, skrivare, nätverk och övrig kringutrustning. Därtill är du van vid att registrera dina ärenden i ett ärendehanteringssystem.
Du har mycket goda kunskaper i Windows, Office 365, internet/intranät samt call-centersystem för supportverksamhet. Mycket goda kunskaper i svenska krävs, då kommunikation i både tal och skrift kommer att ske mot kund.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av Mac, iPad, iPhone, Chromebook och ärendehanteringssystemet ServiceNow. Erfarenhet från arbete i supportorganisation baserad på ITIL-ramverket är även meriterande.

Eftersom du tycker om att hjälpa andra människor och är ett proffs på goda kundrelationer, besitter du även förmågan att kunna kommunicera på ett tydligt och trevligt sätt via telefon, men också i skrift. Du är skicklig på att förstå kundens problem och behov, då du är balanserad, positiv och observant i ditt kundbemötande. Du värdesätter ordning och reda genom att använda tiden effektivt och arbeta systematiskt, organiserat och metodiskt. Du är van vid att arbeta under press och kan hantera det på ett bra sätt.

Du är analytisk och stimuleras av att på ett effektivt sätt identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga lösningar. Du är samarbetsinriktad men kan även arbeta självständigt och du har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information.

Som medarbetare på Intraservice delar du självklart stadens gemensamma förhållningssätt: vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt.

På Intraservice arbetar du i en kunskapsorganisation som kontinuerligt utvecklas och förändras. Vi arbetar tillitsbaserat och hos oss får du stora möjligheter till kompetensutveckling och kreativt arbete.
Vi erbjuder dig flexibel arbetstid för att du ska kunna få balans mellan arbete och privatliv. Intraservice har ett aktivt hälsoarbete och du erbjuds olika friskvårdsförmåner. Sedan flera år tillbaka arbetar vi aktivt med miljöfrågor och har ett miljöledningssystem.
Vi vill att Intraservice ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi vet att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

På Intraservice inför vi verksamhetsbaserat arbetssätt vilket innebär en flexibilitet där du del av din arbetstid har möjlighet att arbeta från annan plats.
Intraservice har ett aktivt hälsoarbete och du erbjuds olika friskvårdsförmåner. Sedan flera år tillbaka är vi en miljödiplomerad arbetsplats.
Vi vill att Intraservice ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi vet att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

Vi arbetar med löpande urval, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.

Varmt välkommen med din ansökan!


ÖVRIGT
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast möjligt eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-09-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
GÖTEBORGS KOMMUN

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C98111".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)

Arbetsplats
Göteborgs Stad , Intraservice

Kontakt
Enhetschef
Urmil Madhusudan Gohil
urmil.madhusudan.gohil@intraservice.goteborg.se

Jobbnummer
6881611

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs kommun: