Systemtekniker till Backoffice

Göteborgs kommun / Supportteknikerjobb / Göteborg
2025-01-27


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg, Härryda, Tjörn, Alingsås, Orust eller i hela Sverige

Intraservice levererar tjänster och digital infrastruktur som hjälper medarbetare och chefer i Göteborgs Stad att arbeta smart och effektivt. På så vis gör vi det enklare att arbeta i staden och skapar förutsättningar för en god service till göteborgarna. Vi har en central roll i stadens digitalisering och automatisering och våra kunder är Göteborgs alla förvaltningar och bolag.
Vi är drygt 700 medarbetare som arbetar i centrala Göteborg. Hoppas du vill bli en av oss!
Mer information: http://www.goteborg.se/intraservice

Publiceringsdatum
2025-01-27

Arbetsuppgifter
Vi är Göteborg! Nu behöver vi dig som gillar kombinationen av support, teknik och verksamhetsnytta där du aktivt får medverka i att kvalitetssäkra vår serviceleverans.

Servicecenter består av cirka 80 medarbetare fördelade på fyra enheter, som varje dag har direktkontakt med hundratals användare inom Göteborgs Stad. Det gemensamma uppdraget är att ge service på distans eller på plats, alternativt genom att lotsa ärenden vidare i förvaltningen på det sätt som främjar kundernas verksamheter.

Som systemtekniker på enheten Backoffice tillhandahåller du service och support för flera av de tjänster som Intraservice tillhandahåller, där tjänster inom digital infrastruktur/IT är vårt största uppdragsområde. Du tar emot och löser ärenden via digitala kanaler, fjärradministrationsverktyg och per telefon. Arbetet innebär också att samordna aktiviteter, till exempel vid överlämning av supportuppdrag från andra delar av Intraservice.
Att vara systemtekniker är omväxlande då du direkt handlägger ärenden av mer komplex eller tidskrävande karaktär, ärenden som behöver utredas vidare samt att du utför administrativa uppdrag.

Kvalifikationer
Du har i grunden en gymnasieutbildning, gärna inom IT. Därtill är du utbildad på högskolenivå inom IT-området eller har en annan eftergymnasial utbildning inom IT, alternativt motsvarande längre arbetslivserfarenhet.

Du har arbetat i en stor IT-supportorganisation strukturerad enligt ITIL. Du är tekniskt lagd och har mycket goda kunskaper kring och erfarenhet av arbete som kräver avancerad felsökning inom Microsoft 365 och Windows. Du har även erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem som till exempel ServiceNow och du har mycket goda kunskaper i svenska. Det är meriterande om du har kunskaper inom säkerhet och identitetshantering, VPN och fjärråtkomst, skrivare samt e-tjänstekort.

Utöver din tekniska kompetens lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att framföra lösningar. Du är bra på att delge information såväl muntligt som skriftligt och du anpassar din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation. Du är balanserad, positiv och observant i ditt kundbemötande och gillar att skapa goda relationer.

Samarbete ser du som en självklar förutsättning för att kunna leverera ett gott resultat, samtidigt som du också kan arbeta självständigt och på ett strukturerat sätt driva ditt arbete framåt. Du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Du ser till att arbetet slutförs, följer upp resultat och bidrar till att vidareutveckla vår service och tjänster till nytta för Göteborgs Stad.

ÖVRIGT
Som medarbetare på Intraservice delar du självklart Göteborgs Stads förhållningssätt: vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt. På Intraservice arbetar du i en kunskapsorganisation som ständigt utvecklas. Hos oss finns en hög grad av komplexitet och bredd samt många spännande uppdrag och roller. Mycket av det vi gör handlar om stora volymer, där du är med och bidrar till samhällsnytta för stadens verksamheter och i förlängningen för medborgarna. Vi arbetar både verksamhetsbaserat och tillitsbaserat, erbjuder flexibel arbetstid och eftersträvar balans mellan arbete och privatliv. Hos oss får du flera friskvårdsförmåner såväl som andra förmåner. Vår strävan är att både idag och i framtiden vara en attraktiv arbetsgivare!

Vissa tjänster på Intraservice kan komma att innefattas av krigsplacering med allmän tjänsteplikt vid höjd beredskap eller krig.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-02-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C228547".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)

Arbetsplats
Göteborgs Stad , Intraservice

Kontakt
Enhetschef Backoffice
Viktor Graf
viktor.graf@intraservice.goteborg.se
031-368 29 98

Jobbnummer
9125878

Prenumerera på jobb från Göteborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs kommun: