Systemtekniker till backoffice - inriktning telefoni
Göteborgs kommun / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg,
Härryda,
Tjörn,
Alingsås,
Uddevalla eller i
hela Sverige Intraservice är Göteborgs Stads interna serviceorganisation. Vår uppgift är att bidra till att göra det enklare att arbeta i Göteborgs Stads olika verksamheter. Vi är inne på en spännande resa med nya uppdrag och ansvarsområden, vilket gör att vi behöver fler kompetenta och engagerade kollegor. Idag är vi drygt 700 anställda.
Läs mer om oss på
http://www.goteborg.se/intraservice Publiceringsdatum2021-12-08ArbetsuppgifterServicecenter består av tre enheter med cirka 80 medarbetare, som varje dag har direktkontakt med hundratals kunder i Göteborgs Stad. Det gemensamma uppdraget är att ge service direkt, på distans och på plats, eller genom att lotsa ärenden vidare i förvaltningen, på det sätt som främjar kundernas verksamheter.
De tre enheterna som utgör Servicecenter befinner sig i ett gemensamt, långsiktigt utvecklingsarbete, som ska leda till ännu bättre och effektivare service för Göteborgs Stads medarbetare. Vi söker nu medarbetare till enheten Backoffice. Vårt uppdrag är att tillhandahålla service och support för kommungemensamma interna tjänster. Vi hanterar ärenden av mer komplex karaktär eller ärenden som kommer via digitala kanaler. På enheten arbetar ca 25 personer.
Nu söker vi en analytisk och utvecklingsorienterad systemtekniker för uppdraget att leverera, upprätthålla och bidra till att utveckla tjänsten telefoni för kollegor i staden och i slutändan medborgarna i Göteborgs Stad.
Arbetsbeskrivning
Att vara systemtekniker inom Backoffice innebär en omväxlande roll där du löser ärenden med varierad komplexitet, utför administrativa uppdrag samt vid behov koordinerar ärenden vidare inom organisationen. Du är servicemedveten och ska enkelt kunna sätta dig in i användarens situation för att ge service och kvalificerad support via olika kanaler såsom e-post, telefon, fjärradministrationsverktyg. Jobbet som du erbjuds nu är att fördjupa dig inom telefoniadministration. På sikt kommer uppdraget vidgas i och med det utvecklingsarbete som Servicecenter genomgår nu. Framöver kan det bland annat innebära att man som systemtekniker behöver hålla i utbildningar inom telefoni och ärendehanteringssystem.
Vi erbjuder ett jobb för dig som gillar kombinationen av teknik och verksamhetsnytta där du aktivt kommer medverka i att kvalitetssäkra vår serviceleverans.
KvalifikationerVi söker främst dig som har gymnasieutbildning inom IT-området eller utbildning och erfarenhet som vi anser likvärdig. Du ska ha arbetat i en stor IT-supportorganisation strukturerad enligt ITIL. Du har erfarenhet av växelplattformar, Contact center system och stödsystem samt ärendehanteringssystem. Stor vikt kommer läggas på att du har erfarenhet av felsökning tex kundtjänst teknisk support.
Meriterande är erfarenhet av:
• datakommunikation
• IP-telefoni
• wifi nät
• att genomföra systemutbildningar för användare.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Vi ser att du är drivande, pedagogisk och serviceinriktad. En viktig egenskap är en positiv grundinställning. Samarbete ser du som en självklar förutsättning för att kunna leverera ett gott resultat samtidigt som du också kan arbeta självständigt och på ett strukturerat sätt driva ditt arbete framåt. Du är en kommunikativ person, vilket visar sig både i tal och skrift och du är social och gillar att skapa goda relationer
Viktigt i det här jobbet är att du är noggrann och att du har en kreativitet för att bidra till att vidareutveckla våra service och tjänster till nytta för staden.
Som medarbetare på Intraservice delar du självklart stadens gemensamma förhållningssätt: vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt. På Intraservice arbetar du i en kunskapsorganisation som kontinuerligt utvecklas och förändras. Vi arbetar tillitsbaserat och hos oss får du stora möjligheter till kompetensutveckling och kreativt arbete.
Vi erbjuder dig flexibel arbetstid för att du ska kunna få balans mellan arbete och privatliv. Intraservice har ett aktivt hälsoarbete och du erbjuds olika friskvårdsförmåner. Sedan flera år tillbaka är vi en miljödiplomerad arbetsplats.
Vi vill att Intraservice ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi vet att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.
ÖVRIGT
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-12-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagGöteborgs kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C69723".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Göteborgs kommun (org.nr 212000-1355)
Arbetsplats Göteborgs Stad , Intraservice
Kontakt Enhetschef Backoffice
Maria Dahlgren
maria.dahlgren@intraservice.goteborg.se 031-3678029 Jobbnummer 6160396
Observera att sista ansökningsdag har passerat.