Systemtekniker servicedesk

Göteborgs Stad , Intraservice / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs Stad , Intraservice i Göteborg

Intraservice är Göteborgs Stads interna serviceorganisation. Vi är cirka 600 anställda, och är inne på en spännande resa med nya uppdrag och ansvarsområden, vilket gör att vi behöver fler kompetenta och engagerade kollegor.
Vår uppgift är att göra det enklare att arbeta i Göteborgs Stads olika verksamheter inom exempelvis, IT, välfärd, utbildning och HR. Från årsskiftet har förvaltningen också ansvar att driva Göteborgs Stads övergripande digitaliseringsarbete. Lär mer om oss på http://www.goteborg.se/intraservice



Publiceringsdatum
2019-02-05

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som får en kick av att hjälpa människor! Att via telefon och fjärrhjälp ge service och support och känna den där tillfredsställelsen av att ha räddat någons dag genom att ha löst ett IT relaterat problem. Du är en person som brinner för service och trivs med att möta människor via telefon.

Tjänsten är på enheten servicedesk, en av tre enheter inom verksamhetsområdet servicecenter som jobbar med att leverera service och support till medarbetare i Göteborgs stad.

Som systemtekniker inom servicedesk tar du emot och löser ärenden, ger god service och kvalificerad support till kunder via telefon och fjärradministrationsverktyg. Du ska ha kunskap och erfarenhet av att bedöma och sortera ärenden utifrån vilka som ska lösas av dig i första linjen samt vilka ärenden som ska registreras och eskaleras vidare inom organisationen. Som systemtekniker i servicedesk kommer du vara schemalagd.

Du kommer att ha en utåtriktad roll och det innebär att vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, förmåga att kommunicera via telefon, förmåga att samarbeta samtidigt som du måste kunna arbeta självständigt. Du tycker om att hjälpa andra människor och ha en känsla för goda kundrelationer. Du bör stimuleras av problemlösning. Du måste se god kvalitet som en ledstjärna, värdesätta ordning och reda, uttrycka dig väl i tal och skrift samt ha en hög stresströskel.



Kvalifikationer
Vi vill att du har minst gymnasieutbildning inom IT eller motsvarande. Du ska ha en dokumenterad flerårig erfarenhet av att ge support via telefon på datorer, skrivare, nätverk och övrig kringutrustning. Du ska ha erfarenhet från arbete att hjälpa och ge support via telefon och fjärradministrationsverktyg samt registrering av ärenden i ett ärendehanteringssystem, meriterande är ärendehanteringssystemet ServiceNow. Du ska ha erfarenhet från arbete i en supportorganisation baserad på ITIL-ramverket. Det är meriterande om du har grundläggande kunskap om processerna Incident och Problem.

Du ska ha mycket goda kunskaper i Windows, Office 365, Internet/Intranät samt call-centersystem för supportverksamhet, meriterande är erfarenhet av Lotus Notes, Mac, iPad, iPhone och Chromebooks.

Viktigt i det här jobbet är att du är noggrann och att du har en kreativitet som kan bidra till att vidareutveckla vår service och våra tjänster till nytta för staden.

Som medarbetare på Intraservice delar du självklart stadens gemensamma förhållningssätt: vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt.

På Intraservice arbetar du i en kunskapsorganisation som kontinuerligt utvecklas och förändras. Hos oss får du stora möjligheter till kompetensutveckling och kreativt arbete. Vi erbjuder dig flexibel arbetstid för att du ska kunna få balans mellan arbete och privatliv. Intraservice har ett aktivt hälsoarbete och du erbjuds olika friskvårdsförmåner.

Vi vill att Intraservice ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi vet att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.


ÖVRIGT
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-19
Ange följande referens när du ansöker: A849031
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anders Backlund 031-367 80 06

Företag
Göteborgs Stad , Intraservice

Adress
Göteborgs Stad , Intraservice
Rosenlundsgatan 4
40331 Göteborg

Kontorsadress
Rosenlundsgatan 4

Jobbnummer
4596068

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs Stad , Intraservice

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs Stad , Intraservice: