Systemtekniker med inriktning telefoni till Digitaliseringsavdel

Helsingborgs stad, Digitaliseringsavdelningen / Supportteknikerjobb / Helsingborg
2018-04-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Systemtekniker med inriktning telefoni till Digitaliseringsavdel" (publicerad 2018-05-16) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Helsingborgs stad, Digitaliseringsavdelningen i Helsingborg

Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något.

Helsingborgs stad ligger långt framme inom innovation och samhällsutveckling. Staden har ett starkt driv och jobbar mot visionen Helsingborg 2035. Inom vissa delar är Helsingborg redan ledande i Sverige, vilket bland annat premierats med utmärkelser som Årets Employer Branding-kommun, Årets IT-kommun 2015, Sveriges bästa kommunwebb, Årets tillväxtkommun och 2017 fick vi priset som Sveriges Kvalitetskommun vilket ges till den kommun som lyckats bäst med att utveckla demokrati, service, arbetsgivarpolitik och samhällsbyggande samt leverera tjänster med hög kvalitet. Nu ska vi ta avstamp för nästa steg i att vara ledande i att ta tillvara på digitaliseringens möjligheter, som är ett av stadens huvudmål, och vill bygga framtidens digitaliseringsavdelning. Kanske kan vi vinna årets digitaliseringskommun 2019?

Digitaliseringsavdelningen har fått ett nytt och större uppdrag. Förutom att säkerställa en kvalitativ grundleverans av IT miljö för 35 000 användare, ska vi bli verksamheternas och bolagens bästa partner i digitaliseringsarbete. Vi ska kunna ligga steget före i att utveckla digitaliseringsmöjligheter och på så vis underlätta för staden att snabbare komma ut med innovation och nya digitala tjänster. Digitaliseringsavdelningen består av fem enheter; Supportcenter, Systemtjänst, Kommunikationstjänst, Kund och kvalitet samt Digital utveckling.


Publiceringsdatum
2018-04-27

Arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i kommunikationstjänstenheten och tillsammans med dina kolleger kommer du samordna, införa, underhålla samt felsöka främst telefonisystem och programvaror så att användarna får bästa möjliga service.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att arbeta med och utveckla stadens telefoni och växel samt olika mobila tjänster via vår telefonioperatör. Du är 3-rd line support vid incidenter på telefoni. Du blir en naturlig kontakt för verksamheterna i sin utveckling av telefonilösningar och olika köhanteringssystem.
Vi vill också att du brinner för IoT och ser utvecklingspotentialen inom detta område. Beredskapstjänstgöring och arbete på obekväm tid förekommer.



Kvalifikationer
Du har/är:
Högskolebaserad IT-utbildning eller motsvarande, alternativt en lång och gedigen erfarenhet som kan anses resultera i liknande kompetens.
God kunskap och erfarenhet av telefoni i Cisco miljö, arbetat i CUCM, CUCCX, samt har du goda kunskaper om Windows server, AD, Windows/OSX och nätverk. Stor vikt läggs vid erfarenhet av drift av telefonilösningar i större installationer.
Vi vill ha en serviceinriktad person med intresse för problemlösning.
Ett lugnt och systematiskt arbetssätt, du är drivande och har förmåga att arbeta självständigt.
Du är positiv, öppen och delar med dig av dina kunskaper och idéer till dina medarbetare.



ÖVRIGT
Löpande urval.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-693 693.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-11
Ange följande referens när du ansöker: C19413
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jerker Olsson 042-105869

Företag
Helsingborgs stad, Digitaliseringsavdelningen

Adress
Helsingborgs stad, Digitaliseringsavdelningen

25189 Helsingborg

Kontorsadress
Kontaktcenter Stortorget 17 Helsingborg

Jobbnummer
4113022

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Helsingborgs stad, Digitaliseringsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Helsingborgs stad, Digitaliseringsavdelningen: