Systemtekniker Linux
Help at work / Supportteknikerjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Help at work i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Sollentuna,
Täby eller i
hela Sverige Help at work
Publiceringsdatum2011-06-01Om företagetHelp at Work är bemannings och rekryteringsföretaget som skall få flest företag och människor att växa. Vi lägger stor vikt vid att sammanföra människors inneboende kraft och kompetens med företag och företagare som behöver - ja just det - hjälp på jobbet. Vi vill vara det självklara valet för dig som söker nytt jobb och därmed kan vi erbjuda marknadens bästa kandidater till våra kunder. Help at Work bemannar och rekryterar idag inom IT, sälj & marknad, ekonomi, administration och kundtjänst. Vi ses!
Vår kund
ClearIT AB är en av Sveriges största, oberoende leverantör av produktionssystem för support- och contactcenters. Verksamheten grundades redan 1994 på en utvecklingsenhet inom Logica, och det fristående ClearIT startade sommaren 2000. Deras produkt, Clear Interact, är mycket konkurrenskraftig och ger mest värde i förhållandet funktion - pris - prestanda. I stort sett samtliga av deras kunder är välkända, etablerade internationella företag inom varierande branscher. I deras Produkt- och Affärsledning finns några av Sveriges främsta experter och pionjärer inom området. De är verksamma i Norden med huvudkontor i Solna. Mer information finns att hitta på
www.clearIT.se.ArbetsuppgifterI samband med att ClearIT lanserar sin nya produktversion Clear Interact | Next Generation behöver de ytterligare förstärkning till deras Kundteknikteam och söker därför en driven support/systemtekniker.
Dina arbetsuppgifterDina arbetsuppgifter kommer att variera allt eftersom du kommer in i din roll. En central del av arbetet sker i teamet för frontline support där du får chans att lära känna företagets kunder och produkter från grunden. Utöver supportarbetet så kommer du också att arbeta med nyinstallation och underhåll av system ute hos ClearITs kunder. I det dagliga arbetet kommer du att:
• Hantera inkommande supportärenden via telefon och ärendehanteringssystem
• Utföra egen felsökning och vid behov ta fram underlag till andra specialister
• Leverera system och kundanpassningar som teknisk resurs i olika projektteam
• I takt med växande kunskaper ingå i arbetsschemat för kvällsinsatser och rullande jourtjänstgöring var 3-4 vecka
ProfilVi tror att du som söker har en eftergymnasial utbildning inom IT, eller tidigare erfarenhet av supportarbete inom likande områden. Vidare har du:
• Goda kunskaper i Linux
• Erfarenhet av arbete inom teknisk support eller IT-drift
• Erfarenheter av drift och underhåll av OS och hårdvara
Det är också mycket meriterande, men inget krav, om du har:
• Kunskaper inom ett eller flera av områdena: IP-telefoni, Asterisk, nätverkskonfiguration, contact center
• Erfarenheter av Oracle
• Kunskaper i Sun Solaris
• Kunskaper i shell-script
Dina personliga egenskaper• Du kan driva ärenden självständigt och har en god förmåga att planera din tid
• Du tycker att det är intressant och givande med kundkontakter
• Du behärskar det svenska språket i tal och skrift och har goda kunskaper i engelska
Lika viktigt som att ha en god kompetens inom det tekniska området, är att vara lyhörd, social och känna stor lust att hjälpa användare och kollegor. Du är en lagspelare som bidrar till en bra och öppen stämning på arbetsplatsen. För rätt person finns fantastiska möjligheter att utvecklas och lära dig av seniora experter inom området.
ClearIT satsar på trivsel för sina anställda och anordnar sociala aktiviteter för sina anställda.
Urval och intervjuer sker löpande, så skicka din ansökan redan idag!
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-06-14
Ange följande referens när du ansöker: 69
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktFöretagHelp at work
AdressHelp at work
Kungsgatan 37, 4 tr
11156 Stockholm
Jobbnummer 949853
Observera att sista ansökningsdag har passerat.