Systemtekniker klient, till Länsstyrelsernas IT-avdelning

Länsstyrelsen i Västra Götalands län / Supportteknikerjobb / Mariestad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Mariestad, Töreboda, Götene, Skövde, Gullspång eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Länsstyrelsen i Västra Götalands län i Mariestad, Götene, Skövde, Lidköping, Skara eller i hela Sverige

Ser du förbättringspotential i det mesta? Älskar du att underhålla en modern plattform? Just nu är Länsstyrelsernas IT-avdelning inne i en period av intensiv utveckling och tillväxt därför vi söker nu en Systemtekniker till Kompetenscenter.

Länsstyrelsen är en drivande kraft för det hållbara samhället. Vi arbetar tillsammans med myndigheter, kommuner och andra aktörer med fokus på Västra Götalands län och våra 1,7 miljoner invånare.

Länsstyrelsernas IT-avdelning finns i hela landet och jobbar för våra 21 länsstyrelser i Sverige och alla 6000 användare. Vi har ett meningsfullt och hållbart arbete med trevliga och kompetenta kollegor. Hos oss arbetar vi med att utveckla och leverera IT-tjänster till Sveriges länsstyrelser för att få samhällen, människor, djur, natur och kulturvärden att fungera både idag och i framtiden.

Många pratar om hållbarhet men vi arbetar med det varje dag. Vill du vara med?


Publiceringsdatum
2019-11-14

Arbetsuppgifter
Vi som supporterar Länsstyrelsens nationella klientinfrastruktur söker ännu en engagerad kollega.

Anser du att Windows-as-a-Service är det enda självklara valet?

Har du koll på Patchhantering?

Vill du ge användarna bästa serviceupplevelsen?

Om du svarade ja, läs vidare!

Vi letar efter dig som har god kompetens inom klient- och servermiljöer, och som är van att arbeta självständigt och verksamhetsnära samtidigt som du ingår i ett framgångsrikt team med erfarna kollegor som stöd.

Våra IT-tjänster lutar sig till största delen på Microsofts infrastrukturkomponenter. Vi arbetar kontinuerligt med omvärldsbevakning för att driva innovation med ett starkt fokus på säkerhet, tillförlitlighet och tillgänglighet.

Du ska vara en drivkraft som tillsammans med första och tredje linjen får klientinfrastrukturen att fungera, utvecklas och hanteras på ett effektivt sätt genom innovation, automation och kontinuerliga förbättringar.

Primärt kommer du arbeta med drift och support, patch-hantering, klientkonfiguration med hjälp av GPO, skript samt satta Baselines för OS-installation. Du kommer deltaga i att drift och support ska upprätthållas inom teamet (1:a och 2:a linje), och samverka med arbetet från 3:e linjen. Gentemot vår Servicedesk förekommer även arbete som har kompetenskrav kring telefonisystem, statistik och andra rapporter kopplat mot ärendehanteringssystem.

Resor ingår i tjänsten. Vi försöker att i så stor utsträckning som möjligt använda oss av buss och tåg när vi reser.


Kvalifikationer
Kvalifikationer
• högskoleutbildning inom IT-området och/eller dokumenterade kunskaper förvärvade på annat sätt
• goda kunskaper inom Windows 10 och 7
• goda kunskaper inom GPO/GPP
• goda kunskaper inom Powershell
• goda kunskaper inom Windows Server 2012/2016
• goda kunskaper inom SCCM
• ITIL certifiering
• certifiering och erfarenheter i PowerBi
• goda kunskaper inom SQL (kopplat till PowerBi)
• goda kunskaper inom Telias telefonisystem (Provisioning Manager, Configuration Manager, Directory Manager, MyBusiness).
• goda kunskaper inom MICC (Mitel Contact Center)
• erfarenhet första och andra linjens support
• erfarenhet av PM3
• god förmåga att systematiskt analysera, felsöka och optimera befintliga system
• ha goda kunskaper i svenska, i såväl tal som skrift
• serviceinriktad och kan kommunicera tydligt och pedagogiskt

Meriterande:
• erfarenhet av arbete på statlig myndighet
• erfarenhet av att arbeta med Microsoft Security Baselines
• erfarenhet av IT-säkerhet i Windows-plattformar
• kunskap kring AppLocker/Device Guard
• vana att pedagogisk dokumentera allt sitt arbete

För tjänsten ser vi att du som person är ansvarsfull och prestigelös. Vi ser gärna att du har förmåga att säkerställa att lösningar som tas fram är säkra. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat.

Välkommen med din ansökan. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Funktionschef Anders Danielsson, telefon: 010 224 43 88 eller e-post: anders.p.danielsson@lansstyrelsen.se. Urval och intervjuer sker löpande.

ÖVRIGT
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-11-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Länsstyrelsen i Västra Götalands län

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "112-43042-2019".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Länsstyrelsen i Västra Götalands län (org.nr 202100-2361)

Arbetsplats
Länsstyrelsen Västra Götalands län, Länsstyrelsernas IT-avdelning

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Länsstyrelsen i Västra Götalands län
Senaste upphandlingen: Konsultstöd - Länsstyrelsen Västra Götalands lokalprogram och lokalstrategi

Jobbnummer
4955448

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Länsstyrelsen i Västra Götalands län

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Länsstyrelsen i Västra Götalands län: