Systemtekniker backoffice

Göteborgs kommun / Supportteknikerjobb / Göteborg
2019-12-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Systemtekniker backoffice" (publicerad 2020-08-03) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg, Härryda, Tjörn, Alingsås, Uddevalla eller i hela Sverige

Intraservice är Göteborgs Stads interna serviceorganisation. Vi är cirka 650 anställda, och är inne på en spännande resa med nya uppdrag och ansvarsområden, vilket gör att vi behöver fler kompetenta och engagerade kollegor.
Vår uppgift är att göra det enklare att arbeta i Göteborgs Stads olika verksamheter inom exempelvis, IT, välfärd, utbildning och HR. Förvaltningen ansvarar även för att driva Göteborgs Stads övergripande digitaliseringsarbete. Lär mer om oss på http://www.goteborg.se/intraservice



Publiceringsdatum
2019-12-19

Arbetsuppgifter
Är det du som gör vardagen enklare? Vi söker dig som brinner för service, har hög kompetens inom IT och får en kick av att rädda någons dag genom att ha löst ett IT-relaterat problem. Du är Göteborg. Nu behöver vi dig.

Backoffice är en av tre enheter inom verksamhetsområdet servicecenter, som jobbar med att leverera IT-service och support till medarbetarna i Göteborgs stad. Övriga två enheter är servicedesk som ger support främst via telefon och närstöd som hjälper användarna på plats.

Att vara systemtekniker inom backoffice är en omväxlande roll där du löser lite mer komplexa ärenden, utför administration i stadens system samt vid behov koordinerar ärenden vidare inom organisationen. Du arbetar främst med mejl, men utifrån behov också med telefon och fjärrhjälp för att ge service och support som dokumenteras i vårt ärendehanteringssystem Service Now.

Jobbet kan komma att förändras över tid och därför söker vi dig som på sikt vill växa in i nya roller.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom IT eller liknande. Alternativt har du en gymnasieutbildning inom IT-området eller utbildning och arbetslivserfarenhet som vi anser likvärdig. Du har arbetat i en stor IT-supportorganisation strukturerad enligt ITIL. För den här tjänsten behöver du vara tekniskt lagd och ha mycket goda kunskaper i Office365, Windows, iOS, och internet/intranät.

Följande erfarenheter och kunskaper ser vi som meriterande:
• processarbete och kunskapshantering enligt KCS
• dispatcher i en supportorganisation
• uppdaterad kring den senaste tekniken som stödjer mobila arbetssätt
• ärendehanteringssystemet ServiceNow.

Utöver din tekniska kompetens lägger vi också stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är servicemedveten och behöver på ett enkelt sätt kunna sätta dig in i användarens situation för att ge service och kvalificerad support via olika kanaler. Samarbete ser du som en självklar förutsättning för att kunna leverera ett gott resultat samtidigt som du också kan arbeta självständigt och på ett strukturerat sätt driva ditt arbete framåt. Du är en kommunikativ person vilket visar sig både i tal och skrift och du är bra på att skapa goda relationer. Viktigt i det här jobbet är också att du är noggrann och att du har en kreativitet för att bidra till att vidareutveckla vår service och våra tjänster till nytta för staden.

Som medarbetare på Intraservice delar du självklart stadens gemensamma förhållningssätt:
vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt.

På Intraservice arbetar du i en kunskapsorganisation som kontinuerligt utvecklas och förändras. Hos oss får du stora möjligheter till kompetensutveckling och kreativt arbete. Vi erbjuder dig flexibel arbetstid för att du ska kunna få balans mellan arbete och privatliv. Intraservice har ett aktivt hälsoarbete och du erbjuds olika friskvårdsförmåner.

Vi vill att Intraservice ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi vet att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

ÖVRIGT
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast möjligt. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-01-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Göteborgs kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A919228".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs kommun (org.nr 212000-1355)

Arbetsplats
Göteborgs Stad , Intraservice

Jobbnummer
5011651

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs kommun: