Systemtekniker

Göteborgs Stad, Intraservice / Supportteknikerjobb / Göteborg
2011-10-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Systemtekniker" (publicerad 2013-01-21) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs Stad, Intraservice i Göteborg

Intraservice levererar IT, support och administrativa tjänster till stöd för Göteborgs Stads verksamheter.
Vi är ca 350 anställda.
Läs mer om oss på vår hemsida www.goteborg.se/intraservice

Publiceringsdatum
2011-10-06

Arbetsuppgifter
Enheten Backoffice ingår i verksamhetsområde Support. Vårt uppdrag är att tillhandahålla IT-support och vara funktion för att ta emot och lösa ärenden via applikationer, e-post och webb. Uppdraget består också i att samordna aktiviteter ex vid överlämning av supportuppdrag.
Som systemtekniker inom Backoffice löser du komplexa och tidskrävande ärenden inom uppdragsområdet. Du ska ge god service och kvalificerad support till våra kunder via e-post, telefon och fjärradministrationsverktyg, bedöma och säkerställa rätt hantering och eskalering av ärende.
Du ska administrera och dokumentera information och anvisningar samt aktivt sprida information vidare. Medverka i analys av ärende och uppdrag för att löpande fånga upp viktig kunskap, identifiera problem samt bidra till en kvalitetssäkrad och effektiv ärendehantering.

Kvalifikationer
Du ska ha gymnasieutbildning inom IT området, gärna med någon form av påbyggnadsutbildning.
Du ska ha några års erfarenhet, gärna i en större servicedesk, av att ge support via telefon och fjärradministrationsverktyg samt registrering av ärenden i ett ärendehanteringssystem. Du ska ha arbetat i en supportorganisation baserad på ITIL:s ramverk. Du ska ha grundläggande kunskap om processerna Incident, Problem och Change. Du ska ha vana vid support för PC-datorer, skrivare och annan kringutrustning. Du ska ha mycket goda kunskaper i Lotus Notes, WindowsXP/Windows7, Microsoft Office, Internet/intranät, stadsnät.
Utöver den tekniska kompetensen lägger vi också stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person ska du vara positiv, ansvarstagande, ha god kommunikationsförmåga och social kompetens. Du ska uttrycka dig väl i tal och skift.
Du ska trivas med att arbeta såväl självständigt som i grupp. Du ska ha ett strukturerat arbetssätt, god analytisk förmåga, vara noggrann och ha en känsla för goda kundrelationer samt förmåga att hantera en hög stressnivå.
Du skall vara positiv till förändringsarbete och aktivt vilja medverka till vidareutveckling av våra tjänster. Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete i kommunal verksamhet.
Som medarbetare på Intraservice delar du självklart vårt gemensamma förhållningssätt: Var professionell, Samarbeta och Tänk nytt.
På Intraservice arbetar du i en verksamhet som kontinuerligt utvecklas och förändras. Hos oss får du stora möjligheter till kompetensutveckling och kreativt arbete. Vi erbjuder dig flexibel arbetstid för att du ska kunna få balans mellan arbete och privatliv. Intraservice har ett aktivt hälsoarbete och du erbjuds olika friskvårdsförmåner. Intraservice är både en miljö- och hälsodiplomerad arbetsplats.
Vi vill gärna se en mångfald bland personalen som speglar dagens Göteborg.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-10-20
Ange följande referens när du ansöker: A236480
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Tessie Hallberg, 031-367 8190

Facklig kontakt
Pigitsa Sigurdsson, 031-3686823
Anette Sernlo, 031-3686813

Företag
Göteborgs stad, Intraservice

Adress
Göteborgs stad, Intraservice

Jobbnummer
1048211

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs Stad, Intraservice

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs Stad, Intraservice: