Systemspecialist till Lyckebykoncernen
Dfind IT / Datajobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Dfind IT i Malmö,
Lund,
Kävlinge,
Trelleborg,
Landskrona eller i
hela Sverige Systemspecialist till Lyckebykoncernen
Lyckeby Starch, Lyckeby Culinar och Kockens utgör Lyckebykoncernen som ägs av Sveriges Stärkelseproducenter. Lyckebykoncernen har cirka 500 medarbetare varav cirka 300 i Sverige och omsätter cirka 150 MEUR. I Sverige finns bolagen representerade på sex olika orter i Blekinge och nordöstra Skåne.
Inom koncernen finns gemensamma supportfunktioner som arbetar med alla tre bolagen och till IT-funktionen söker vi nu en heltidsanställd systemspecialist med placering i Fjälkinge.
Publiceringsdatum2016-01-14Dina arbetsuppgifterLyckebykoncernen behöver förstärka sin verksamhet med en systemspecialist. Som systemspecialist kommer du att arbeta tätt tillsammans med IT-chefen i att leda och driva IT-verksamheten framåt. Här kommer man även att arbeta utifrån ett strategiskt perspektiv, där man ser långsiktigt på hur IT skall stötta verksamheten framåt.
Koncernen står inför en uppgradering av affärssystemet och du kommer att bli en viktig del i rollen att vara med och driva det arbetet framåt.
Dina arbetsuppgifter kommer även att innefatta att:
• Vara rådgivande i projekt inom IS/IT tillsammans med samarbetspartners
• Delta i projekt- nya processer/rutiner
• Ta emot nya system, ser till att utveckla och förvalta system
• Vara kravställare gentemot leverantörer utifrån ett tekniskt perspektiv, då IT-driften är outsourcad.
• Stötta process- och applikationsägare
• Felsöka vid problem eller incidenter
IT-miljön inom koncernen är komplex, det är därför viktigt att förstå helheten, se hur flöden fungerar och hur förändringar påverkar andra system och integrationer dem emellan.
Erfarenhet/Utbildning
Vi ser att du har högskoleutbildning inom systemvetenskap eller motsvarande. Du har minst fem års dokumenterad arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Vi tror att du tidigare har arbetat som systemutvecklare, men sedan tagit steget vidare och drivit projekt. Du är en van kravställare på teknisk nivå.
Du har erfarenhet av ett större affärssystem och det är meriterande om du har erfarenhet av Movex. Vidare har du en förståelse för hur BI fungerar och gärna kompetens inom Qlikview. Kunskap inom databaser/SQL är ett krav.
Då man även kommer att arbeta med SharePoint är erfarenhet av SharePoint eller intranät en fördel.
Vi ser gärna att du har arbetat inom tillverkande industri tidigare.
Dina personliga egenskaperSom person är du nyfiken, strukturerad och kommunikativ. Du har en förmåga att kunna se samband och omsätta teknik till verksamheten. Du kommer att ha många olika kontaktytor både internt på bolaget och externt, och det är därför viktigt att du ett intresse och en förmåga att samarbeta med andra.
Vi arbetar tätt tillsammans i organisationen och värdesätter egenskaper som prestigelöshet, initiativtagande och ärlighet.
Vi erbjuder dig
En roll med många utmaningar i en komplex miljö. Här får du en möjlighet att påverka och göra skillnad i ett bolag som präglas av långsiktighet och delaktighet.
Så ansöker duI denna rekrytering samarbetar vi med Dfind IT. Välkommen med din ansökan genom att trycka på knappen Sök. Vid frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Pernilla Ohlsson på 0733-57 36 01 eller
pernilla.ohlsson@dfind.se [ mailto:
pernilla.ohlsson@dfind.se ]. Urval sker löpande, så vi ser gärna din ansökan så snart som möjligt.
Ort: Fjälkinge
Uppdragsgivare: Lyckebykoncernen
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-02-15
Ange följande referens när du ansöker: 200864749
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPernilla Ohlsson
pernilla.ohlsson@dfind.seFöretagDfind IT
AdressDfind IT
Södergatan 28
21134 MALMÖ
KontorsadressSödergatan 28, 21134 MALMÖ
Jobbnummer 2615679
Observera att sista ansökningsdag har passerat.