Systemspecialist Lön
Nobeli Business Support AB / Datajobb / Karlskoga
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Karlskoga,
Lekeberg,
Degerfors,
Nacka,
Storfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nobeli Business Support AB i Karlskoga,
Örebro,
Linköping eller i
hela Sverige Systemspecialist Lön
Vill du utvecklas inom löneområdet? Vill du vara en del av att driva utvecklingsarbetet för systemområdet inom löneadministration framåt?
Till Nobeli Business Support och Affärsområdet Lön och personal söker vi nu en Systemspecialist som vill vara med att utveckla en tjänst som ligger i framkant för vårt företags tillväxt. Affärsområdet levererar löne- och personaladministrativa tjänster inklusive systemstöd till verksamheter som väljer att outsourca sin löneprocess.
Som Systemspecialist arbetar du som en brygga mellan lönehantering, system och teknik. Du ansvarar för att våra lönesystem håller hög standard och anpassar systemen utifrån lagar och avtal. Du kommer ingå i ett av våra team för produktionsstöd som främst supporterar löneteamen men också är högst involverade i nya implementationer och uppsättningar. Arbetet innebär till stor del ett självständigt arbete i nära samarbete med andra, både internt i organisationen och externt med exempelvis systemleverantörer och kunder.
Vi använder flera olika lönesystem.
Ytterligare övergripande arbetsuppgifter
• Hantera krav från löneteamen och genomföra anpassningar av systemens uppsättning.
• Bygga beräkningar i lönesystemet och ansvara för funktionaliteten.
• Genomföra kvalitetskontroller/tester av gjorda förändringar.
• Delta i att effektivisera och utveckla systemplattformen och processerna inom området.
Kvalifikationer
Vi söker dig med 3-5 års erfarenhet från arbete inom löneadministration. Du har mycket god kännedom om lagar och avtal samt systemintegrationer. Vi ser att du har tidigare erfarenhet av att jobba med systemrelaterade lösningar och en god datormognad.
Som person är du positiv och du ser förändringar som en möjlighet. Du har god samarbetsförmåga och sätter kunden i fokus. Du är bra på att planera, strukturera och prioritera. För att lyckas i rollen tror vi att du ska vara noggrann, ha ett analytiskt tänk och du vill förstå hur löneprocess och systemflöden fungerar. Du har förmågan att hantera flera parallella frågor och att leverera i tid. Du delar med dig av din kunskap och har förmågan att kommunicera på ett pedagogiskt och prestigelöst sätt, vilket vi värdesätter mycket.
Du har en mycket god förmåga att kommunicera både muntligt och skriftligt, på såväl svenska som engelska.
Då företaget befinner sig i en expansiv fas erbjuder vi utvecklande uppdrag i nära relation med kollegor, kunder och våra leverantörer där du får ta stort eget ansvar samtidigt som vi prioriterar resurser och stöd för att du ska lyckas och utvecklas i din yrkesroll.
För oss är våra värdeord Kompetens, Kvalité samt Trygghet och Förtroende viktiga, varför vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Ansökan skickar du i form av CV och personligt brev till
personal@nobeli.se senast 180218
Publiceringsdatum2018-01-31Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-02-18
KontaktFöretagNobeli Business Support AB
AdressNobeli Business Support AB
Hyttåsvägen 10
69180 KARLSKOGA
Jobbnummer 3936371
Observera att sista ansökningsdag har passerat.