Systemspecialist inom HR
NCC / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos NCC i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Huddinge eller i
hela Sverige NCC:s vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. Vi utvecklar, bygger och säljer framtidens miljöer för boende, arbete och kommunikation. Vårt arbete genomsyras av våra värderingar; ärlighet, tillit, respekt och framåtanda.
NCC Construction Sverige utvecklar hus-, anläggnings- och infrastrukturprojekt.
HRS (HR Services) är ett Shared Service Center inom NCC-koncernen som levererar tjänster inom HR och lön för nordiska bolag inom NCC-koncernen. HRS har ca 90 medarbetare placerade i fyra länder. Till vår svenska verksamhet behöver vi nu en Systemspecialist för ett föräldrarvikariat på ett år till. Teamet Business Solutions huvuduppgift är att ge fördjupad support till NCCs hela svenska organisation i frågor kring HR-processer och HR-system.
Rollen hos oss
I rollen som Systemspecialist (Business Solution Administrator) inom HR kommer du bland annat:
Bidra i vidareutvecklingen av våra system och processer genom att identifiera behov, önskemål och krav från verksamheten
Driva och delta i testningsarbetet vid införande av ny funktionalitet i systemen.
Fungera som SuperUser för våra HR-system och i den rollen verka för att systemen nyttjas så effektivt som möjligt i organisationen
Agera fördjupad support kring våra applikationer samt skapa rapporter och hantera (extrahera, filtrera, modifiera) data i våra system på begäran från verksamheten
Ta fram och erbjuda utbildning/coachning till användarna i våra system samt hantera frågeställningar kring funktionalitet
Dina erfarenheter
För att vara framgångsrik i rollen bör du ha 3-5 års arbetslivserfarenhet inom systemstöd för HR-processer och HR-administration.
Vi vill att du har:
mycket goda kunskaper inom HR-processer samt förståelse för verksamhetskrav inom HR
tekniska kunskaper och fördjupad kunskap inom systemstöd för HR
erfarenhet av att skapa rapporter samt extrahera, filtrera och modifiera information i system
goda kunskaper i MS Office t ex MS Excel och förmåga effektivt kunna hantera stora mängder data i programmet
Då engelska är vårt koncernspråk vill vi att du behärskar både svenska och engelska väl i tal och skrift.
Dina egenskaper
För att lyckas i rollen tror vi att du är en person som är nyfiken, analytisk, har fokus på detaljer och gillar problemlösning. Då rollen innebär stort kundfokus krävs att du är kommunikativ och har en pedagogisk ådra.
Vi erbjuder
Här på NCC erbjuds du en plats i en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhet och en stark vilja att lyckas. Detta är bidragande orsaker till att vi har många nöjda och stolta medarbetare.
Vi är stolta över att kunna erbjuda våra medarbetare stora utvecklingsmöjligheter i en spännande arbetsmiljö. Vi har en bra variation på arbetsplatser där du kommer att möta olika typer av utmaningar och snabbt få möjlighet till ansvar.
Ansökan och upplysningar
Tjänsten är ett föräldravikariat på 1 år med tillträde omgående.
Frågor om tjänsten besvaras av David Artberg. HR-Partner,
david.artberg@ncc.se ,070 8785918 eller Fredrik Stein, Manager Business Solution HRS Sweden,
fredrik.stein@ncc.se , 08-585 524 82
Registrera din ansökan och CV nedan. Urval sker löpande så ansök därför så snart som möjligt, dock senast 2016-02-19
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2016-01-22Ersättningindividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-02-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNCC
AdressNCC
Vallgatan 3
17080 Stockholm
KontorsadressVallgatan 3
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2631249
Observera att sista ansökningsdag har passerat.