Systemspecialist 1177 e-tjänster till enheten för Digital vård

Västra Götalandsregionen / Datajobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv
Visa alla jobb hos Västra Götalandsregionen i Göteborg

Tillsammans skapar vi på Sahlgrenska Universitetssjukhuset vård av högsta kvalitet med patienten i fokus. Med stort engagemang och ständigt lärande är vi ett av landets ledande universitetssjukhus. Vi bedriver allt från länssjukvård till nationell högspecialiserad vård. Genom intressant forskning har vi en inriktning mot framtidens sjukvård. Hos oss är det viktigt med digital kompetens och att alla bidrar till den digitala utvecklingen. I vårt arbete tar vi tillvara den bredd av kunskap och erfarenhet vi gemensamt har - Tillsammans med dig vill vi skapa värde för våra patienter.




Publiceringsdatum
2022-08-08

Beskrivning av verksamheten
Avdelningen för Digital vård är en av tre enheter inom Medicinsk information som arbetar för att Sahlgrenska Universitetssjukhuset (SU) ska ha effektiva och optimala IS/IT-tjänster och digitala lösningar utifrån patientens och verksamhetens behov och med ett regionalt perspektiv.

Vårt uppdrag inom enheten för Digital vård är att arbeta med behov och kravställning samt ta emot leveranser och implementera system inom Sahlgrenska Universitetssjukhusets verksamheter. Vi söker nu en ny medarbetare i rollen som systemspecialist för 1177 e-tjänster.

I arbetsuppgifterna ingår att vara med och driva utvecklingen och användandet av digitala invånartjänster på Sahlgrenska Universitetssjukhus. Fungera som länk mellan verksamheten och regional förvaltning av 1177.

Rollen som systemspecialist innebär ett sjukhusövergripande ansvar och arbetet planeras och leds bland annat i samarbete med utsedda kontaktpersoner i verksamheten. Med din expertkunskap och kompentens i digitala tjänster kommer du att ingå i tvärprofessionella team och vara en viktig del för Sahlgrenska Universitetssjukhusets digitala utveckling.

Du kommer som vår Systemförvaltare/systemspecialist att:

- Arbeta med Digital vårds uppdrag och mål.
- Delta i aktiviteter inom systemförvaltningen (lokalt och regionalt).
- Förvaltar och arbetar med 1177 och dess integrationer mot system som har behov av information angående organisation och medarbetare.
- Leder förvaltning och utvecklingsarbetet inom sjukhuset och är sammankallande för de olika sjukhusområdenas 1177 administratörer.
- Planerar utbildningsinsatser och vara "ambassadör" för 1177 och dess e-tjänster.
- Samlar in och driver förändringsönskemål, krav och behov till regionalförvaltningsgrupp.
- Deltar och representerar SU i samverkans/styrgrupper gällande 1177.
- Deltar i lokala och regionala projekt.
- Arbetar med utveckling av 1177 och tillhörande funktioner, samt samverkan med verksamhetsrepresentanter.
- Är nytänkande med tanke på att VGR och därmed SU, står inför att implementera framtidens vårdinformationsmiljö vilken kommer att kräva utveckling och förändring av befintliga system och funktioner.

Kvalifikationer
- Önskvärt med erfarenhet av 1177 och dess tjänster.
- Kännedom om Sahlgrenska Universitetssjukhusets organisation eller liknande förvaltning.
- Relevant högskoleutbildning inom vård, IT eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
- Du gillar att automatisera processer och förenkla för administratörer.
- Flera års arbetslivserfarenhet inom området e-Hälsa.
- Kompetens inom projektledning och förändringsledning.
- Kunskap i att formulera dig i tal och skrift då arbetet innebär framtagande av informationsmaterial i olika format, inte minst digitalt sådant samt hålla i utbildning.
- Prestigelös, strukturerad och resultatinriktad med en drivkraft att vilja hjälpa och stötta verksamheten.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Du har lätt för att samarbeta och tycker om att arbeta i team såväl som att arbeta självständigt.

Vid anställning kommer vi lägga stor vikt vid personliga egenskaper, förmågor och engagemang. Urval och intervjuer kan komma att ske under annonseringsperioden.

Välkommen med din ansökan!

https://www.sahlgrenska.se/jobb-och-framtid/tillsammans-for-patienten/

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.

Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion

Så ansöker du
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.

Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-08-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
VÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN

Jobbnummer
6866548

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera på jobb från Västra Götalandsregionen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Västra Götalandsregionen: