Systems Engineer till Basset AB
Brainpeople / Supportteknikerjobb / Stockholm
2010-08-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Systems Engineer till Basset AB" (publicerad 2011-10-28) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Brainpeople i Stockholm,
Solna,
Sollentuna,
Tyresö,
Täby eller i
hela Sverige Kommunikativ IT-expert med känsla för kundsupport?
Basset AB är ett svenskt mjukvaruföretag som jobbar med att ta fram telekomlösningar, främst billingsystem och säkerhetslösningar, för telekomoperatörer på en internationell marknad. Idag har företaget över 140 installationer i 65 länder. Basset är idag ca 65 anställda och har kontor i Stockholm, Dubai och i Kuala Lumpur. Basset AB är ett företag inom Basset Group och en del av "Our Group" där även börsnoterade företag som Tele2, MTG, Metro, Kinnevik, Invik, Transcom och många andra företag ingår.
Arbetsbeskrivning: Du kommer att ingå i företagets sen ett år tillbaka nystartade avdelning Managed Services. Tjänsten innebär att hjälpa till med drift och dagligt underhåll av Bassets Interconnect billing-system, för ett antal av företagets kunder. Arbetsuppgifterna är av teknisk natur och innefattar hantering och konfigurering av alla delar i systemet, såsom upprättande av kontrakt, analyser av samtalstrafik, ge analysunderlag till kunden i form av rapporter, övervaka och stödja faktureringsprocessen etc. Rollen innefattar mycket kundkontakt både via mail och via telefon där all kommunikation sker på engelska.
Arbetets omfattning: Arbetet är på heltid med kontorstider. Tillträde omgående eller efter din tillgänglighet. Detta är en rekrytering där du blir direkt anställd av Basset.
Utvecklingsmöjligheter: Basset befinner sig i en expansiv fas vilket ger alla medarbetare möjlighet till god utveckling, såväl personligt som professionellt. Basset uppmuntrar intern utveckling och har många och goda exempel på medarbetare som gått vidare till andra spännande tjänster inom företaget.
Kompetenskrav: Du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift med god förmåga att kommunicera med kunder på internationell basis. Vi söker dig som har ett brinnande tekniskt intresse för såväl hårdvara som mjukvara, med goda kunskaper inom Microsofts Core produkter (Windows 2003/2008/XP). Har du dessutom kännedom om MS SQL server och relationsdatabaser är det klart meriterande. Vi tror att du är i början av din karriär och vill ta nästa steg inom IT- och Telekomområdet. Kanske har du jobbat ett par år och då gärna i en supportroll med vana av kundkontakt.
Personliga egenskaper: Basset är ett ungt, expansivt företag med ena benet i framtiden, och det är viktigt att du trivs i en sådan miljö. Vi tror att du är en driven person som har lätt för att ta för dig av arbetsuppgifter och gärna kommer med egna idéer och initiativ för verksamheten. Nära kundkontakt är en central del av jobbet. Det är därför viktigt att du trivs med detta och kan bygga personliga relationer. Du är en social och kommunikativ person som med glädje använder telefonen som ditt redskap.
Intresserad? Skicka in din ansökan via Brainpeoples hemsida genom att klicka på länken nedan. Vi behandlar ansökningar löpande. Frågor besvaras av Karin Andersson på 08-4408065.
http://brainpeople.intelliplan.eu/JobAd/JobAd.aspx?Key=Gw27UDttLdhiPZptycRfL w%3d%3d&ActivityNo=342047&Page=JobAd
Publiceringsdatum2010-08-24Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
KontaktKarin Andersson, Rekryterare, 08-4408065
FöretagBrainpeople
AdressBrainpeople
Industrigatan 4A
11246 STOCKHOLM
KontorsadressIndustrigatan 4A
STOCKHOLM
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-4408090
Jobbnummer 716827
Observera att sista ansökningsdag har passerat.