Systemorienterad lönekonsult till Azets!
Sverige / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sverige i Stockholm,
Solna,
Upplands Väsby,
Uppsala,
Fagersta eller i
hela Sverige Azets är den ledande leverantören av tjänster inom redovisning, löner, HR, bemanning och konsulttjänster i Norden. Vi förenklar och stöder företag i deras tillväxt. Våra 2500 engagerade medarbetare, uppdelat i 83 kontor, som betjänar mer än 20.000 kunder inom ett brett spektrum av branscher. År 2016 var omsättningen 2 miljarder. Azet levererar en unik kombination av industrins specialisering, lokal närvaro smart teknik och kundanpassade lösningar. Vi gör data till insikt, så att våra kunder kan arbeta smartare och fatta bättre beslut. Azets är vårt nya namn efter försäljningen av Visma Services och vi etablerades 2016 som ett nytt och oberoende företag. Nu fokuserar vi hårdare än någonsin tidigare på att skapa värde för våra kunder.
Har du erfarenhet av lönearbete och har ett intresse för moderna arbetssätt? Vi söker nu dig som vill arbeta som lönekonsult till affärsområdet Payroll! Som systemorienterad lönekonsult säkrar du leveransen av lönehantering till Azets kunder. Detta genom implementering och uppstart av nya kunder som innebär både systemintegrationer och systemkonverteringar. I huvudsak handlar arbetet om att integrera kundernas tidrapporteringssystem till våra system Agda, Hogia och HRM. I rollen ingår mycket kontakt med våra nya kunder.
Du blir en del av ett team med hög kompetens och engagemang där vi drivs av att vilja göra något bra tillsammans. Kunderna är många och olika, både svenska och internationella, vilket gör att vi får variation och lär oss nytt. Vi har också en egen utbildningsakademi för vår kontinuerliga kompetensutveckling. Som lönekonsult hos oss har du även möjlighet att certifiera dig hos Srf till auktoriserad lönekonsult.
Dina ansvarsområden:
Helhetsansvar för dina kunder gällande leveransen av deras lönehantering
Tätt samarbete med verksamheten i Rumänien
Deltagande i kundmöten, har kontakt med kundernas anställda
Stöd och support mot, kolleger i Sverige och Rumänien samt mot kunder
Utveckla leveransen och kundrelationen
Vem är du? Vi tror att du har en eftergymnasial utbildning inom relevant område, erfarenhet av lönehantering och av systemet Agda. Du har även kunskap om interna processer och interna rutiner samt lagstiftning inom aktuellt område. Vi behöver dig som trivs med att arbeta med moderna arbetssätt och IT-system, som tycker om att samarbeta och leda team. Du som gillar att ta fullt ägarskap för dina arbetsuppgifter och som är van vid att ha kunden i fokus. Självklart kan du svenska och engelska flytande i både tal och skrift.
Intresserad? Inte redo att söka ännu, du kanske har ett par frågor först? Kontakta Cecilia Jerresand på 070 561 2483 eller
cecilia.jerresand@azets.com Vi kallar till intervjuer löpande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2017-06-14Ersättning Månadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-07-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCecilia Jerresand +46 705612483
FöretagSverige
AdressSverige
Box 34212
10026 Stockholm
KontorsadressLINDHAGENSGATAN 94
Jobbnummer 3555172
Observera att sista ansökningsdag har passerat.