Systemkunnig säljadministratör med gedigen erfarenhet!

Poolia Kontor AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Kontor AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Presentation

Vi söker nu för kunds räkning en erfaren administratör med bakgrund inom logistik/inköp med goda IT och systemkunskaper. Du kommer vara länken mellan leverantörer och fakturaflöden som kräver att du är strukturerad i ditt arbetssätt. Vi tror att du har ett teknikintresse med känsla för säljprocesser. Tjänsten är placerad på vår kunds säljavdelning och du kommer ha en bred och varierande roll.

Uppdraget är på heltid, på konsultbasis via Poolia, och arbetsplatsen är på kunds kontor i Danderyd. Önskad start är omgående och uppdraget planeras pågå under ett år, med möjlighet till förlängning.

Urval och intervjuer sker löpande, välkommen in med din ansökan redan idag!

Publiceringsdatum
2015-09-09

Dina arbetsuppgifter
Ansvars-och arbetsområderna kommer vara av bred karaktär. Din främsta uppgift är att bevaka fakturor och order i olika system, där du är länken mellan företaget och leverantörer för att säkerställa att flödet fungerar som det ska. Dina arbetsuppgifter kommer även bestå av:

• projektleda och synkronisera, samt följa upp att processerna följs och slutförs
• ansvara för att den interna processen kring godkännande- och beställningar inom ramen för sälj- och marknadsaktiviteter
• arbeta med frågor som offentlig upphandling , compliance, kvalitets-och regelfrågor
• stötta och bistå säljavdelningen med administrativa och assisterande uppgifter
• agera "spindeln i nätet" och ha externa och interna kontaktytor.

Utbildning/erfarenhet

För att axla rollen ser vi helst att du har tung erfarenhet, minst 5 år, från liknande arbetsuppgifter. Kanske har du tidigare jobbat med logistik eller operativt inköp. Du bör vara systemkunnig och ha god kunskap från olika IT-system. Rollen kräver goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift. Som person har du har lätt för att samarbeta med andra människor, samtidigt som du är kreativ och flexibel. Vidare har du förmåga att arbeta självständigt, lösa problem och ta egna beslut. Du bör dessutom vara strukturerad, serviceinriktad och har ett tydligt kund-och säljfokus.

Förmåner

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-09-23
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 41908
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lovisa Stehn lovisa.stehn@poolia.se

Företag
Poolia Kontor AB

Adress
Poolia Kontor AB
Box 207
10124 Stockholm

Kontorsadress
Box 207, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2423465

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Kontor AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Kontor AB: