Systemkunnig ekonomiassistent inom A/R till globalt bolag!

Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Är du en analytisk och systemintresserad person som vill skaffa dig meriterande erfarenheter på ett internationellt bolag? Har du goda kunskaper inom kundreskontra och vill utvecklas vidare? Då har vi på Adecco Finance & Legal tjänsten för dig!

Publiceringsdatum
2016-08-03

Om tjänsten
Du kommer i din roll som Accounting Administrator AccRec och Treasury Payment att arbeta med administration av bank, in- och utbetalningar samt kundreskontrauppföljningar i företagets Nordiska bolag i ett team av sex personer. Du kommer att vara den i teamet som hanterar systemet för automatiserade bankfiler från och till banken samt korrigerar automatiseringar i SAP när de inte fungerar. Vidare stöttar du sälj/kundservice-avdelningen med master data-frågor, kunduppföljningar ( i Excel och SAP), skickar rapporter och gör en del enklare bokslutsarbete med balanseringar och avstämningar. Du kommer också att ha kontakt med banken när något med bankfiler in eller ut inte fungerar.

I rollen ingår:

• Administration av inkommande betalningar med tillhörande kundreskontrauppföljning och rapportering samt dess systemadministration.
• Administration av utgående betalningar samt dess systemadministration.
• Vara kunnig inom kundreskontra och Credit Managementprocessen samt Treasury paymentprocessen.
• Vara kontaktperson mot interna och externa kunder samt banken.
• Vara delaktig i redovisnings- och bokslutsarbete.
• Delta i kvalitetsarbetet inom kundreskontra- och treasuryprocessen Norden och ansvara för att lokal processinformation/dokumentation är uppdaterad.
• Delta i arbetet med harmonisering samt utveckling av kundreskontra- och treasuryprocessen på regional nivå.

Hos denna kund erbjuds ett intressant och stimulerande arbete i ett team med kunniga och engagerade medarbetare. Uppgiften är att säkerställa hög service gentemot deras kunder genom en korrekt hantering av bankkonton, inkommande och utgående betalningar samt kundreskontra och Credit Management. Detta globala tillverkningsföretag är ett av Sveriges största företag som präglas av framåtanda och ett framgångsrikt hållbarhets- och innovationsarbete. De söker nu en ny medarbetare till sitt kontor i Mölndal - är du rätt person för tjänsten?

Om dig
För att axla denna roll ser vi att du har en utbildning inom ekonomi, gärna på högskolenivå, samt någon tidigare erfarenhet av kundreskontra och redovisning. Du har en helhetsförståelse för processerna att kunna automatisera, samt en teknisk kunskap för att kunna korrigera automatiseringarna i SAP när dessa inte fungerar. Du behöver tidigare ha arbetat i olika affärssystem där SAP ses som särskilt meriterande och samt ha vana av att hantera större datavolymer i Excel.  Du har ett tekniskt intresse och är duktig på att hantera system och masterdata. Vi ser också att du är flytande i engelska och svenska, både i tal och i skrift. 

Som person har du en god analytisk förmåga, har lätt för att kommunicera och samarbeta med andra i team samt är självständig, ansvarsfull, drivande och målinriktad. Du kan planera ditt arbete på ett såväl strukturerat som metodiskt sätt och trivs i en internationell miljö med flera kontaktytor.

Om anställningen
Tjänsten är ett konsultuppdrag med tillsättning i mitten/slutet av augusti där du blir anställd av Adecco Sweden. Till att börja med sträcker sig uppdraget 1 år, men för rätt person kan det finnas möjligheter till förlängning hos kund alternativt en fortsatt karriär via Adecco.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Linnea Molander, tel 031-724 45 18 

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid

Ersättning
Enl. ö.k.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-22
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linnea Molander (rekryteringsansvarig)31-725 45 18

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2975486

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: