Systemintresserad administratör till Max Mathiessen

Help at work / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Help at work i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Sollentuna, Täby eller i hela Sverige

Help at work

Vår kund
Max Matthiessen erbjuder tjänster inom pension, försäkring och kapitalplaceringar och vänder sig till såväl företag, egenföretagare som privatpersoner i hela Sverige. De är ett kunskapsföretag som värderar servicen gentemot sina kunder högt. Det gör att deras medarbetares kunskap, engagemang och drivkraft inte bara är en förutsättning för framgång utan också utgör företagets största tillgång.

Tillsammans vill man fortsätta att vara föregångare inom rådgivning, tjänste- och produktutveckling, upphandling och att tillhandahålla det mest effektiva systemstödet för analys och administration. För att säkerställa fortsatt framgång söker man nu rekrytera fler kompetenta och drivna medarbetare.

Till Förvaltningsgruppen på Max Matthiessens huvudkontor i centrala Stockholm, söker man nu en systemkunnig administratör som är intresserad av branschen och vill fortsätta att utvecklas i sin roll och lära mer om projektarbete.

Publiceringsdatum
2012-03-06

Arbetsuppgifter
Förvaltningsgruppen, som idag består av 3 personer, förvaltar de upphandlade koncept kring tjänstepensions- och riskförsäkringar som företaget driver och löpande utvecklar. Gruppens främsta uppgifter är:

• Besvara/hantera ärenden av förvaltnings- och utredningskaraktär, internt såväl som mot externa partners.
• Avstämningar av data och betalflöden.
• Arbeta proaktivt med att se över rutiner och processer i förvaltningen i syfte att förbättra flödet och arbetssättet internt samt gentemot externa partners.
• Vara drivande i utvecklingsarbetet och löpande ha avstämningar med övriga centrala funktioner i organisationen samt externa partners.

På sikt kommer tjänsten att bli än mer självgående och projektorienterad och du kommer att ta ett aktivt ansvar för ovan nämnda utvecklingsarbete vilket sker i projektform. Det arbetet kommer bl.a. att inbegripa kravställning på, och test av, system, utbildningar i användandet av samma system. Det kräver i sin tur en förståelse för verksamheten, användarvänlighet och god kontakt med representanter för andra delar av organisationen och kunder. I arbetet förekommer också kundbesök för att beskriva och marknadsföra konceptens administrativa delar.

Profil
Vi söker dig som har ett intresse av att arbeta med att dels förvalta administrationen inom de upphandlade koncept som företaget tar fram, och dels av att arbeta aktivt med utveckling och förbättring av processer och system.

Som person är du noggrann och organiserad med en tydlig administrativ ådra. Du har ett stort engagemang för ditt arbete, en stark drivkraft och tar självklart ansvar för både ditt arbete och gruppens roll i organisationen. Service- och kundfokus är ett måste.

Vidare ställer rollen krav på initiativtagande, systemintresse, analytisk förmåga och konsekvenstänkande. Du är kommunikativ och pedagogisk och trivs in delad roll där du kombinerar administrativa uppgifter med mycket kontakter. Vana av att arbeta mot deadlines är en stor fördel då mycket av arbetet har tydliga tidsgränser.
Vi tror att du har en akademisk examen men har du längre erfarenhet av administrativt arbete inom försäkring är även det av intresse. Tidigare erfarenhet av projektarbete är meriterande.

Du har goda kunskaper i Excel och uttrycker dig väl i såväl tal som skrift.

Tjänsten är heltid och du anställs direkt av Max Matthiessen
Urval och intervjuer sker löpande så skicka din ansökan idag till ansvarig rekryterare på Help at Work, Ida Tegner.

Help at Work är bemannings och rekryteringsföretaget som skall få flest företag och människor att växa. Vi lägger stor vikt vid att sammanföra människors inneboende kraft och kompetens med företag och företagare som behöver - ja just det - hjälp på jobbet. Vi vill vara det självklara valet för dig som söker nytt jobb och därmed kan vi erbjuda marknadens bästa kandidater till våra kunder. Help at Work bemannar och rekryterar idag inom IT, sälj & marknad, ekonomi, administration och kundtjänst. Vi ses!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-04-06
Ange följande referens när du ansöker: 214
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ida Tegner, ida.tegner@helpatwork.se

Företag
Help at work

Adress
Help at work
Kungsgatan 37, 4 tr
11156 Stockholm

Jobbnummer
1178504

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Help at work

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Help at work: